M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Golden Drum - pierwsze short-listy gotowe

Serwis Dzienny | 7 października 2003, 00:00

Na 10. Festiwalu Reklamy Nowej Europy "Golden Drum" w Słowenii odbędą się dziś pierwsze prezentacje kampanii zakwalifikowanych na short-listy w...

Na 10. Festiwalu Reklamy Nowej Europy "Golden Drum" w Słowenii odbędą się dziś pierwsze prezentacje kampanii zakwalifikowanych na short-listy w kategoriach media awards i kampanie. W kategorii media awards na 105 zgłoszeń tylko 3 pochodziły z Polski, a tylko jedna z nich przeszła wstępną selekcję i została wybrana do publicznej prezentacji - Saatchi & Saatchi zaprezentuje dziś kampanię mediową przygotowaną dla Sony PlayStation w czasie mistrzostw świata w piłce nożnej ("Polska - Brazylia"). Pozostałe dwie prace zgłoszone z Polski do tej kategorii, które nie przeszły etapu wstępnej selekcji, to kampania zrealizowana przez Leo Burnett z okazji Roku Niepełnosprawnych ("Czy naprawdę jesteśmy inni?") oraz praca D&M Advertising przygotowana dla Nivei (Beiersdorf-Lechia SA). W sumie w kategorii media awards na short-listę wybranych zostało 16 prac. Natomiast na short-listę w kategorii kampanie wybrano 26 prac z 71 zgłoszonych. Z Polski pochodziło sześć zgłoszeń - trzy z nich zyskały uznanie komisji dokonującej preselekcji i znalazły się na short-liście. Są to: Saatchi & Saatchi (kampania dla Toyoty Yaris), Euro RSCG New Europe (kampania społeczna opracowana na zlecenie WFF, a dotycząca kupowania egzotycznych zwierząt niewiadomego pochodzenia) oraz Leo Burnett (kampania społeczna dotycząca Roku Niepełnosprawnych). Wśród pozostałych trzech propozycji z Polski niezakwalifikowanych na short-listę znalazły się: Saatchi & Saatchi z kampanią dla marki Koop (Hoop SA), Leo Burnett (Tour de Pologne/Fiat Auto Poland) i Lowe GGK (kampania "Wpadka" dla marki Postinor Duo firmy Gedeon Richter). Short-listy w pozostałych kategoriach będą znane w czwartek, uroczysta gala z ogłoszeniem zwycięzców odbędzie się w piątkowy wieczór.

Swój przyjazd na festiwal opóźnił David Droga, worldwide creative director Publicis Worldwide, który miał być przewodniczącym jury w kategorii reklama radiowa, telewizyjna i drukowana. Jego miejsce zajęła Milka Pogliani, president and executive creative director McCann-Erickson Milano. David Droga przybędzie na festiwal w czwartek, swoje spóźnienie uzasadnia w liście przysłanym do organizatorów Golden Drum przesunięciem terminu konferencji z jednym z najważniejszych klientów Publicis w USA. (AMS)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,