M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

"Parkiet" poszerza profil czytelniczy, współpracę z redakcją rozpoczął Krzysztof Gołata

Serwis Dzienny | 7 października 2003, 00:00

Wydawnictwo Parkiet Media SA zamierza w dalszym ciągu poszerzać tematykę dziennika "Parkiet" - celem zmian jest odejście od wizerunku gazety...

Wydawnictwo Parkiet Media SA zamierza w dalszym ciągu poszerzać tematykę dziennika "Parkiet" - celem zmian jest odejście od wizerunku gazety giełdowej na rzecz elitarnej gazety finansowej i znaczne poszerzenie targetu czytelniczego. "Z jednej strony chcemy utrzymać naszych podstawowych czytelników - inwestorów finansowych, menedżerów, a z drugiej wychować sobie nowych czytelników" - mówi Lidia Zakrzewska, naczelna "Parkietu" i wiceprezes wydawnictwa Parkiet Media. Dlatego Parkiet Media rozpoczęło właśnie akcję kierowaną do studentów - na kilkudziesięciu uczelniach w całej Polsce rozstawiono stojaki z dostarczanym codziennie darmowym "Parkietem". W najbliższym czasie w gazecie ma też zostać uruchomiona codzienna kolumna dla studentów, której tematyka dostosowana będzie do potrzeb tej grupy docelowej.

Jednocześnie wydawnictwo wzmacnia skład redakcji "Parkietu" - na przełomie września i października br. współpracę z "Parkietem" nawiązał dawny naczelny "Businessman Magazine" Krzysztof Gołata. Zakrzewska nie ujawnia na razie szczegółów tej współpracy.

Poszerzanie profilu pisma wydawnictwo rozpoczęło jesienią ub.r. Od tamtej pory do gazety dołożono kilka kolorowych dodatków branżowych ("VIP Parkiet" - pismo o charakterze lifestyle'owym, "Nowe technologie" czy "Europa u Ciebie" - poradnik dotyczący m.in. wykorzystywania funduszy unijnych). Wydawnictwo zorganizowało też wspólnie z Polską Akademią Nauk i miesięcznikiem "Polish Market" ranking najbardziej efektywnych polskich przedsiębiorstw - Perły Polskiej Gospodarki, planowane jest także stworzenie wokół niego ekskluzywnego Klubu Polskich Pereł, którego członkami będą firmy wyróżnione w rankingu. Średnia sprzedaż "Parkietu" wzrosła z 8133 egz. w pierwszym półroczu 2002 r. do 8728 w pierwszym półroczu br.; średni nakład pozostaje na stałym poziomie ok. 17,4 tys. egz. Sprzedaż reklam w tym samym okresie wzrosła z 4,14 mln zł w pierwszym półroczu ub.r. do 5,20 mln zł w pierwszym półroczu roku 2003. Jak zapewnia Zakrzewska, dziennik jest obecnie rentowny. Właścicielem większościowym Parkiet Media SA jest TP Internet, spółka-córka Telekomunikacji Polskiej SA. (MG)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,