Wydawnictwo Edipresse Polska SA poinformowało, że ogłosiło przetarg na obsługę mediową wszystkich swoich tytułów (z wyłączeniem tygodnika “Przekrój”, który jest w dalszym ciągu obsługiwany przez dom mediowy HMS Carat). Jak powiedziała Krystyna Zowczak-Jastrzębska, PR manager w Edipresse Polska, decyzja wynika z tego, że wydawnictwo musi ustosunkować się do zmian na rynku wydawniczym. Od 2000 r. domem mediowym wydawnictwa jest Universal McCann. “Edipresse wysoko ocenia poziom dotychczasowej współpracy z Universalem, jednakże co 4 lata ma zwyczaj organizować przegląd ofert rynku mediowego” – powiedział Krzysztof Mijakowski, kierownik działu analiz i promocji Edipresse Polska. Nie wiadomo, czy zasada czteroletniej współpracy będzie dotyczyć także nowo wybranego domu mediowego. Krystyna Zowczak-Jastrzębska powiedziała jedynie, że umowa ze zwycięskim domem mediowym będzie umową długoterminową, której okres trwania będzie dłuższy niż rok. Do przetargu zaproszono 5 domów mediowych: HMS Carat, Optimedia Poland, Media Direction OMD, Initiative Warszawa, Universal McCann. Wielkość budżetu reklamowego wydawnictwa Edipresse nie została ujawniona. Rozstrzygnięcie przetargu nastąpi na przełomie listopada i grudnia br.