Kraj

KP szykuje zmiany w marce Tyskie

Innowacje i pobudzanie konsumpcji poza sezonem mają być kluczem do wzrostu wolumenu sprzedaży.

KP szykuje zmiany w marce Tyskie
Kompania Piwowarska, lider rynku piwa w Polsce (41,6 proc. rynku – po ub.r.), wprowadza równocześnie trzy nowości produktowe: nowy wariant piwa Żubr – Ciemnozłoty (ciemnobursztynowa barwa, 6,9 proc. zaw. alkoholu i 15 proc. ekstraktu – podstawowy wariant ma 6 proc. alk. i 12 proc. ekstraktu), piwo Książęce Pszeniczne oraz kolejny wariant piw smakowych Redd’s – Cranberry – o smaku żurawinowym i różowej barwie. Ta ostatnia marka jest adresowana do młodych kobiet (18-25 lat).

– Po latach dynamicznych wzrostów polski rynek piwa ustabilizował się. Na dojrzałym rynku to innowacje będą kluczem do generowania wzrostu wolumenu sprzedaży – uważa Jessica Spence, wiceprezes ds. marketingu Kompanii Piwowarskiej. Według niej kolejnym motorem wzrostu będzie pobudzanie konsumpcji piwa poza sezonem letnim. I tym właśnie tłumaczy ten jesienny wysyp nowości w KP.

Najsilniejsze wsparcie marketingowo-reklamowe otrzyma Żubr Ciemnozłoty (kampania reklamowa w telewizji, prasie, bardzo silnie na outdoorze – od października, POS, internet i marketing bezpośredni). Kampanię przygotowały: agencja reklamowa Paralotna (kreacja ATL), Tequila\Polska oraz Starcom (planowanie i zakup mediów). Będzie to najważniejszy projekt reklamowy KP do końca tego roku. Redd’s i Książęce Pszeniczne będą miały wsparcie w punktach sprzedaży (dla Redd’sa pracuje Grey, a dla Książęcego – Tequila\Polska).

Żubr to druga największa marka piwa na rynku. Jak twierdzi Marek Wziątek, marketing manager tej marki, pija ją 4-4,5 mln konsumentów, a z nowym wariantem marketer celuje w kolejne 1,5 mln odbiorców, którzy deklarują chęć sięgnięcia po piwo tej marki.

Klasyczny wariant Żubra (jasne pełne) kosztuje ok. 2,35 zł (cena sugerowana przez producenta), wariant ciemnozłoty będzie zaś droższy – 2,59 zł.

Producent szykuje także zmiany w największej na rynku marce piwa – Tyskie. Jakie dokładnie – tego wiceprezes KP ds. marketingu nie chce zdradzać, przyznaje jednak, że przyszły rok, m.in. ze względu na Euro 2012 (marka Tyskie jest silnie związana z futbolem), będzie “rokiem Tyskiego”. Zmiany w komunikacji nie oznaczają jednak zmiany agencji – dla tej marki nadal pracować będzie agencja DDB.

Według Kompanii Piwowarskiej segment piw pszenicznych w Polsce urósł w ciągu minionych dwóch lat o 30 proc. (trzeba jednak pamiętać, że rósł z bardzo niskiego pułapu).

Na przyszły rok KP zapowiada także innowacje w zakresie opakowań – pytana o to Jessica Spence nie wykluczyła wprowadzenia puszek 0,33 l. Jej zdaniem stabilizacja rynku oznacza, że w najbliższych latach branża piwna będzie rosnąć, ale w tempie 1-2 proc. rocznie.

(współpraca: TW)