Kraj

Start kanału AXN będzie wsparty kampanią reklamową

17 października br. rozpocznie się emisja nowego telewizyjnego kanału tematycznego AXN. Tematyka stacji będzie dotyczyć szeroko rozumianego kina akcji. W...

17 października br. rozpocznie się emisja nowego telewizyjnego kanału tematycznego AXN. Tematyka stacji będzie dotyczyć szeroko rozumianego kina akcji. W ramówce AXN znajdą się m.in. filmy akcji, seriale, formaty reality show i programy poświęcone sportom ekstremalnym. Darren Childs, wiceprezes ds. międzynarodowych sieci Sony Pictures Television International, właściciela nowego kanału, nie wykluczył pojawienia się w niedalekiej przyszłości w ramówce AXN polskiej produkcji związanej z kinem akcji. “Chcemy, by nasza oferta, zarówno programowa, jak i reklamowa, jak najlepiej dopasowana była do rynku lokalnego” – powiedział Childs. Kanał AXN równolegle do polskiego debiutu wystartuje w Czechach, Rumunii, Bułgarii, na Węgrzech i Słowacji. Centrala kanału na Europę Środkowo-Wschodnią mieści się w Budapeszcie. Wprowadzeniu kanału na rynek polski towarzyszyć będzie kampania reklamowa. Kreacja na potrzeby AXN została przygotowana przez węgierską agencję PK Media. Adaptacją materiałów i doborem mediów w Polsce zajmuje się dział marketingu HBO Polska – firmy, która również należy do Sony Pictures Television International i będzie nadzorować działalność AXN w Polsce. Kampania reklamowa skierowana będzie do dwóch grup docelowych: osób zawodowo związanych z branżą telewizji kablowej i satelitarnej (reklama w prasie branżowej) i potencjalnych widzów nowego kanału (reklama w TVN24, telewizyjnych kanałach teletekstowych i lokalnych, reklama na nośnikach outdoorowych, działania PR w wybranych pismach telewizyjnych). “Nacisk położymy też na działania niestandardowe, np. event marketing” – powiedział Hubert Drabik, dyrektor ds. rozwoju i marketingu HBO Polska. Budżet kampanii i koszt uruchomienia kanału w Polsce nie zostały ujawnione. Wiadomo już, że 17 października kanał pojawi się m.in. w ofercie platformy Polsat Cyfrowy. “Obecnie finalizujemy rozmowy z kilkoma dużymi sieciami kablowymi. Umowy podpiszemy do czasu inauguracji AXN” – powiedział Aleksander Kutela, dyrektor generalny HBO Polska. W ciągu najbliższych 6 tygodni rozstrzygnie się, jaka firma będzie brokerem reklam w nowym kanale. Obecnie AXN jest dostępny w 46 państwach Azji, Europy i Ameryki Południowej. (PM)