17 października br. rozpocznie się emisja nowego telewizyjnego kanału tematycznego AXN. Tematyka stacji będzie dotyczyć szeroko rozumianego kina akcji. W ramówce AXN znajdą się m.in. filmy akcji, seriale, formaty reality show i programy poświęcone sportom ekstremalnym. Darren Childs, wiceprezes ds. międzynarodowych sieci Sony Pictures Television International, właściciela nowego kanału, nie wykluczył pojawienia się w niedalekiej przyszłości w ramówce AXN polskiej produkcji związanej z kinem akcji. “Chcemy, by nasza oferta, zarówno programowa, jak i reklamowa, jak najlepiej dopasowana była do rynku lokalnego” – powiedział Childs. Kanał AXN równolegle do polskiego debiutu wystartuje w Czechach, Rumunii, Bułgarii, na Węgrzech i Słowacji. Centrala kanału na Europę Środkowo-Wschodnią mieści się w Budapeszcie. Wprowadzeniu kanału na rynek polski towarzyszyć będzie kampania reklamowa. Kreacja na potrzeby AXN została przygotowana przez węgierską agencję PK Media. Adaptacją materiałów i doborem mediów w Polsce zajmuje się dział marketingu HBO Polska – firmy, która również należy do Sony Pictures Television International i będzie nadzorować działalność AXN w Polsce. Kampania reklamowa skierowana będzie do dwóch grup docelowych: osób zawodowo związanych z branżą telewizji kablowej i satelitarnej (reklama w prasie branżowej) i potencjalnych widzów nowego kanału (reklama w TVN24, telewizyjnych kanałach teletekstowych i lokalnych, reklama na nośnikach outdoorowych, działania PR w wybranych pismach telewizyjnych). “Nacisk położymy też na działania niestandardowe, np. event marketing” – powiedział Hubert Drabik, dyrektor ds. rozwoju i marketingu HBO Polska. Budżet kampanii i koszt uruchomienia kanału w Polsce nie zostały ujawnione. Wiadomo już, że 17 października kanał pojawi się m.in. w ofercie platformy Polsat Cyfrowy. “Obecnie finalizujemy rozmowy z kilkoma dużymi sieciami kablowymi. Umowy podpiszemy do czasu inauguracji AXN” – powiedział Aleksander Kutela, dyrektor generalny HBO Polska. W ciągu najbliższych 6 tygodni rozstrzygnie się, jaka firma będzie brokerem reklam w nowym kanale. Obecnie AXN jest dostępny w 46 państwach Azji, Europy i Ameryki Południowej. (PM)