Kraj

Ruszyła promocja piłkarska Warki, akcję wesprze kampania mediowa

Grupa Żywiec rozpoczęła promocję konsumencką marki piwa Warka związaną z rozgrywkami piłkarskiej Ligi Mistrzów. Promocji, która potrwa do 20 grudnia...

Grupa Żywiec rozpoczęła promocję konsumencką marki piwa Warka związaną z rozgrywkami piłkarskiej Ligi Mistrzów. Promocji, która potrwa do 20 grudnia br., towarzyszyć będzie kampania przygotowana przez agencję reklamową Young & Rubicam i dom mediowy Brand & Media OMD. Promocja toczy się w tradycyjnych punktach sprzedaży detalicznej, sieciach handlowych oraz punktach HoReCa. Na jej potrzeby przygotowany został specjalny “piłkarski” design puszki z piwem Warka. Konsumenci kupujący Warkę w puszkach mogą zbierać “kluczyki” z puszek, wysłanie odpowiedniej ich liczby gwarantuje otrzymanie jednej z nagród przygotowanych przez Grupę Żywiec (7 tys. polarów i 70 tys. koszulek futbolowych – wszystkie obrandowane logo Warki i UEFA Champions League). Główną nagrodę w konkursie stanowią bilety na mecze Ligi Mistrzów (jest ich do wygrania 17), jednak walka o tę nagrodę wymaga wysłania kuponu z wymyślonym hasłem promocyjnym dla piwa Warka.

Kampania mediowa opierać się będzie przede wszystkim na telewizji (TVP1, TVP2, Polsat, TVN), w której emitowane będą 15-sekundowe spoty pokazujące piłkarską puszkę Warki i informujące o promocji – kampania telewizyjna zaplanowana jest od 27 października do 30 listopada, jednak jak zapowiada Rafał Kosyl, junior brand manager, najprawdopodobniej zostanie przedłużona do końca jesiennej rundy rozgrywek Ligi Mistrzów, czyli do 10 grudnia. Przewidziana jest także kampania w prasie sportowej i TV-guide’ach (m.in. “Dziennik Sportowy”, “Gazeta Wyborcza – Sport”, “Tele Tydzień”, “Tele Magazyn”). Kampania prasowa zaplanowana została od 3 do 24 listopada, jednak prawdopodobnie także zostanie przedłużona do 10 grudnia. Już uruchomiona została kampania internetowa (przygotowana przez AMG.net). Toczy się ona na kilku największych portalach. Jej główną częścią są działania w portalu Interia.pl, w ramach których został już przeprowadzony e-mailing do 300 tys. użytkowników tego portalu (mężczyzn w wieku 18-45 lat, deklarujących zainteresowanie sportem i lubiących pić piwo). Warka została też sponsorem wybranych serwisów sportowych Interii, które zostały obrandowane logo piwa (wykorzystywane formy to m.in. belki, skyscrapery, boksy i znaki wodne). Internauci są też  z nich przekierowywani na specjalnie stworzone strony informujące o promocji konsumenckiej Warki, jednak jak zapowiada Kosyl, sponsoring serwisów potrwa znacznie dłużej niż sama promocja, bo aż do końca rozgrywek Ligi Mistrzów (26 maja 2004 r.). Budżet działań sponsoringowych w Interii i budżet całej kampanii mediowej związanej z promocją nie zostały ujawnione. (MG)