Zagranica

ASA decyduje, że Lever powinien zmienić treść reklamy Persil Aloe Vera

Procter & Gamble UK, w którego portfolio znajdują się takie brandy detergentów jak Ariel i Fairy, zarzucił konkurencyjnemu producentowi Lever...

Procter & Gamble UK, w którego portfolio znajdują się takie brandy detergentów jak Ariel i Fairy, zarzucił konkurencyjnemu producentowi Lever Faberge, że mailing związany z proszkiem do prania Persil Aloe Vera bezzasadnie sugeruje, iż detergent ten jest najdelikatniejszy dla wrażliwej skóry spośród produktów tej kategorii dostępnych na rynku. Brytyjska instytucja Advertising Standards Authority (ASA) przeprowadziła badanie metody porównawczej zastosowanej przez Lever Faberge i stwierdziła, że podczas gdy testy producenta wykazywały, że Persil Aloe Vera jest “technicznie” łagodniejszy dla wrażliwej skóry, to jednak badanie nie uwzględniało sposobu stosowania produktu przez konsumentów. ASA doszła do wniosku, że porównanie zastosowane w mailingu reklamowym Persila mogło wprowadzać konsumentów w błąd, ponieważ reklamodawca nie dowiódł, że jego proszek jest łagodniejszy ani dla wrażliwej, ani dla normalnej skóry. ASA zwróciła się do Lever Faberge, aby zmienił treść reklam swojego produktu. (“Brand Republic”)