Zagranica

Rejestracja znaku towarowego Doublemint w Unii Europejskiej

Firma Wrigley, producent gum do żucia, stara się w Unii Europejskiej o rejestrację mającego 89 lat tradycji znaku towarowego marki...

Firma Wrigley, producent gum do żucia, stara się w Unii Europejskiej o rejestrację mającego 89 lat tradycji znaku towarowego marki Doublemint. Wrigley złożyło w tej sprawie odpowiednią aplikację. Rejestracja ogólnoeuropejska jest tańsza od dokonywanej w poszczególnych państwach. Jednak UE odrzuciła pierwszy wniosek Wrigleya. Uzasadniła wówczas, że słowo “doublemint” opisuje charakterystyczne cechy produktu, jak na przykład jego smak, jednak brakuje mu pewnych elementów. Wrigley dowodzi natomiast, że słowo “doublemint” jest unikalną nazwą unikalnego produktu i jest znakiem towarowym łączonym z jakością Wrigley w większości krajów. (“Brand Republic”)