Kraj

Agencja TBWAWarszawa zmienia swoją strukturę, przebudowuje kreację

Agencja reklamowa TBWAWarszawa zmienia swoją strukturę i przebudowuje dział kreacji. Zmiany, które teraz się finalizują, zostały zapoczątkowane 3-4 miesiące temu....

Agencja reklamowa TBWAWarszawa zmienia swoją strukturę i przebudowuje dział kreacji. Zmiany, które teraz się finalizują, zostały zapoczątkowane 3-4 miesiące temu. Pierwszym ich etapem było stworzenie Publishing Partners – domu produkcyjnego specjalizującego się w przygotowaniu i produkcji materiałów poligraficznych. “Realizujemy zamówienia od pomysłu do druku” – podkreśla Szymon Gonciarek, dyrektor zarządzający Publishing Partners. W pierwszym okresie działalności Publishing Partners pracowało tylko na rzecz klientów obsługiwanych przez agencję TBWAWarszawa, m.in. Nivea, Raiffeisen Bank, Absolut Vodka, Whiskas, Michelin, Henkel, Schwarzkopf, hotel Sheraton. Następnie dom produkcyjny agencji TBWAWarszawa zaczął zdobywać klientów na własną rekę, przystępując do przetargów niezależnie. Pierwszym samodzielnie zdobytym klientem jest marka piwa Carlsberg (Carslberg Okocim). Publishing Partners nie ma niezależnej osobowości prawnej, pozostaje w strukturach Grupy TBWAWarszawa jako część należąca w 100 proc. do agencji TBWAWarszawa. Budowa Publishing Partners, który wcześniej istniał jako niewielki dział DTP w ramach agencji, została zaplanowana jako wstęp do przebudowy całej struktury agencji, ale przede wszystkim – jej działu kreacji. “W tej agencji tak naprawdę nigdy nie zaistniały dogodne warunki do rozwoju tego działu – powiedział Bartłomiej Bartoszek, dyrektor kreatywny TBWAWarszawa. – Mimo niewątpliwych dokonań w dziedzinie kreacji ATL-owej, mimo istnienia w naszej grupie firm specjalizujących się w BTL aż 70 proc. pracy naszego działu kreacji to “praca pod kreską””. Jego zdaniem w TBWAWarszawa nie było do tej pory wypracowanych żadnych mechanizmów kreacji, wokół których mogłaby się ona zorganizować. “Musi się zmienić cała filozofia pracy działu – powiedział Bartoszek. – W taki sposób, by mógł on się skoncentrować na tym, do czego został powołany, czyli na pracy ATL”. Wszystkie projekty BTL zostaną tym samym przesunięte do Publishing Partners lub Tequila BTL. “Tacy klienci jak Henkel czy Nivea wymagają ogromnej pracy BTL – mówi Bartoszek. – Dział kreacji agencji ATL nie jest w stanie więcej się tym zajmować”. Z 14 zatrudnionych w nim dotychczas osób dwie zajmujace się przede wszystkim pracami typu BTL zostaną przesunięte do Publishing Partners, dwie inne osoby będą się musiały z agencją rozstać. Nie jest to jeszcze koniec zmian. “Do końca roku zamierzamy zatrudnić jeszcze drugiego dyrektora kreatywnego – powiedział Bartoszek – który wraz ze mną będzie zarządzał działem”. Bartoszek dodał, że celem zatrudnienia nowego dyrektora jest między innymi wprowadzenie nowych wzorców pracy kreacji. “Dział musi być zbudowany na nowo, w oparciu o ludzi, którzy tu są – powiedział Bartoszek – trzeba trochę przewartościwać istniejące zasady”. Nie wiadomo, jakie kandydatury są rozpatrywane, Bartoszek powiedział jedynie, że niektóre osoby zarządzały dotychczas kreacją w dużych agencjach sieciowych. “W tej chwili musimy rozstrzygnąć pomiędzy kilkoma kandydaturami” – powiedział Bartoszek. (AMS)