Planowane na środę walne zgromadzenie członków Interactive Advertising Bureau (IAB) wybierze nowy zarząd stowarzyszenia, który ma zreformować działanie tej organizacji. IAB zrzesza około 100 osób reprezentujących firmy związane z reklamą interaktywną – głównie agencje i wydawców (m.in. portale, sieci reklamowe). To pierwsze walne zgromadzenie, które odbędzie się po zatwierdzeniu przez sąd nowego statutu IAB. Statut przede wszystkim zmienia sposób zarządzania stowarzyszeniem – miejsce rady naczelnej zajmie zarząd, który po raz pierwszy ma być wybrany na środowym walnym. Pojawi się także pięć grup roboczych – marketing, badania, e-commerce, technologia oraz mobile. “Powołanie zarządu i grup roboczych ma usprawnić funkcjonowanie IAB, w zarządzie każdy członek będzie odpowiadać za określony obszar działań” – mówi Artur Gortych, przewodniczący działającej jeszcze rady naczelnej IAB i prezes agencji Artegence. Według niego stowarzyszenie będzie rozszerzać swoje zaintreresowania i zajmie się nie tylko problematyką internetu, ale także innych nowych mediów – przede wszystkim telefonii komórkowej. Odzwierciedla to nowa nazwa ogranizacji, która z Internet Advertising Bureau przemianowała się na Interactive Advertising Bureau. Zdaniem Artura Gortycha IAB musi zaprosić w swoje szeregi także więcej znaczących klientów korzystających z marketingu interaktywnego i także reprezentować ich interesy. Nieoficjalnie wiadomo, że wśród kandydatów do nowych władz są osoby reprezentujące klientów, a także środowisko branży mobilnej. Artur Gortych nie ujawnił, czy będzie ponownie kandydować do władz IAB. (TW)