Kraj

Interactive Advertising Bureau zajmie się nie tylko internetem

Planowane na środę walne zgromadzenie członków Interactive Advertising Bureau (IAB) wybierze nowy zarząd stowarzyszenia, który ma zreformować działanie tej organizacji....

Planowane na środę walne zgromadzenie członków Interactive Advertising Bureau (IAB) wybierze nowy zarząd stowarzyszenia, który ma zreformować działanie tej organizacji. IAB zrzesza około 100 osób reprezentujących firmy związane z reklamą interaktywną – głównie agencje i wydawców (m.in. portale, sieci reklamowe). To pierwsze walne zgromadzenie, które odbędzie się po zatwierdzeniu przez sąd nowego statutu IAB. Statut przede wszystkim zmienia sposób zarządzania stowarzyszeniem – miejsce rady naczelnej zajmie zarząd, który po raz pierwszy ma być wybrany na środowym walnym. Pojawi się także pięć grup roboczych – marketing, badania, e-commerce, technologia oraz mobile. “Powołanie zarządu i grup roboczych ma usprawnić funkcjonowanie IAB, w zarządzie każdy członek będzie odpowiadać za określony obszar działań” – mówi Artur Gortych, przewodniczący działającej jeszcze rady naczelnej IAB i prezes agencji Artegence. Według niego stowarzyszenie będzie rozszerzać swoje zaintreresowania i zajmie się nie tylko problematyką internetu, ale także innych nowych mediów – przede wszystkim telefonii komórkowej. Odzwierciedla to nowa nazwa ogranizacji, która z Internet Advertising Bureau przemianowała się na Interactive Advertising Bureau. Zdaniem Artura Gortycha IAB musi zaprosić w swoje szeregi także więcej znaczących klientów korzystających z marketingu interaktywnego i także reprezentować ich interesy. Nieoficjalnie wiadomo, że wśród kandydatów do nowych władz są osoby reprezentujące klientów, a także środowisko branży mobilnej. Artur Gortych nie ujawnił, czy będzie ponownie kandydować do władz IAB. (TW)