Kraj

TNS OBOP rozwija badanie monitoringowe OTC Track

Firma badawcza Taylor Nelson Sofres OBOP (TNS OBOP) rozwija badanie OTC Track - prowadzony w cyklu ciągłym monitoring marek poszczególnych...

Firma badawcza Taylor Nelson Sofres OBOP (TNS OBOP) rozwija badanie OTC Track – prowadzony w cyklu ciągłym monitoring marek poszczególnych kategorii leków dostępnych bez recepty (OTC). Kategorie produktów przygotowane do włączenia do monitoringu to: leki nasenne, uspokajające, przeciwdepresyjne, preparaty ułatwiające rzucenie palenia i środki higieny jamy ustnej (szczoteczki i pasty do zębów). Obecnie badanie obejmuje 6 kategorii produktów OTC: przeciwbólowe, antyalergiczne, na przeziębienie i grypę, na ból gardła, witaminy i preparaty witaminowe oraz leki wspomagające trawienie. W ciągu 3 lat od chwili uruchomienia monitoringu badaniem objęto ponad 220 marek OTC. “Portfolio kategorii i marek poszerzane jest na bieżąco, z uwzględnieniem nowych zjawisk na rynku farmaceutycznym. Związane jest to m.in. z tworzeniem przez firmy nowych subbrandów marek OTC czy zupełnie nowych brandów” – mówi Magdalena Sawińska, odpowiedzialna za OTC Track w TNS OBOP. OTC Track jest projektem o charakterze międzynarodowym, realizowanym w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (Polska, Czechy, Węgry, Słowacja). W ciągu 3 lat, czyli od chwili uruchomienia badania, w ramach monitoringu firma TNS OBOP zrealizowała ponad 35 tys. wywiadów z polskimi konsumentami w wieku 15 plus, w 144 falach badania. Zdaniem firmy klienci decydujący się na korzystanie z OTC Track średnio wybierają monitoring dwóch kategorii. Wyniki udostępniane są na platformie Miriad, która integruje zarówno dane trackingowe, jak i dane pochodzące z innych źródeł. OBOP ma też inne licencjonowane produkty badawcze sieci TNS, m.in. badania reklamy AdEval, badania trackingowe marki i reklamy MarketWhys, segmentacje Conversion Model i NeedScope, badania satysfakcji CustomerScore (satysfakcja klientów) i EmployeeScore (satysfakcja pracowników), oprogramowanie do analizy i łączenia danych Miriad. (PM)