Przetargi

Roche prowadzi przetarg na media, przenosi kreację do JWT/Parintex

Firma farmaceutyczna Roche Polska zaprosiła do przetargu pięć domów mediowych, w tym Starcom obsługujący tego klienta w tym roku. Maciej...

Firma farmaceutyczna Roche Polska zaprosiła do przetargu pięć domów mediowych, w tym Starcom obsługujący tego klienta w tym roku. Maciej Bylica, country manager OTC w firmie Roche Polska, powiedział, że trwają jeszcze konsultacje z dwoma innymi domami mediowymi, które ewentualnie mogłyby przystąpić do przetargu. Nazwy domów mediowych branych pod uwagę nie zostały ujanwnione. Wybrana agencja zajmie się obsługą mediową Roche Polska od początku 2004 r. “Przyszłoroczny budżet mediowy Roche Polska będzie porównywalny do tegorocznego. Szczegółów na ten temat nie mogę jednak zdradzić” – powiedział Bylica. W 2002 r. Roche Polska wydał na reklamę w telewizji, prasie i radiu 26,6 mln zł, a przez pierwsze dziewięć miesięcy 2003 r. – 13,7 mln zł (Expert Monitor). W ubiegłym roku podobnie jak obecnie firma Roche Polska wspierała reklamą głównie trzy swoje marki leków: Aleve, Biovital oraz Rennie. Przetarg zakończy się prawdopodobnie w listopadzie br. i będzie miał dwa etapy. Obecnie trwa również przekazywanie budżetu strategiczno-kreatywnego marek leków OTC produkowanych przez Roche Polska z agencji reklamowej Testardo-Bates do agencji J. Walter Thompson/Parintex. Zmiana agencji reklamowej jest związana z przejęciem grupy Cordiant Communications, właściciela sieci Bates przez grupę WPP, do której należy sieć JWT. Przekazywanie budżetu reklamowego Roche Polska z agencji Bates do JWT/Parintex odbywa się na poziomie europejskim. W Polsce pierwszy briefing teamu, który w JWT/Parintex zajmie się obsługą brandów Roche, odbędzie się w połowie listopada br. Jak powiedział Maciej Bylica, rozważana była możliwość przejścia teamu pracującego dla Roche Polska z Testardo-Bates do agencji JWT/Parintex, ale plany te nie powiodły się i ostatecznie czteroosobowy zespół dedykowany Roche w JWT/Parintex tworzą osoby pracujące już wcześniej w tej agencji. (PR)