Zagranica

Grupa Omnicom raportuje dobre wyniki w trzecim kwartale 2003 r.

Grupa Omnicom odnotowała dobre wyniki finansowe w trzecim kwartale br. - wynika z raportu, jaki został upubliczniony. Wzrost dotyczy także...

Grupa Omnicom odnotowała dobre wyniki finansowe w trzecim kwartale br. – wynika z raportu, jaki został upubliczniony. Wzrost dotyczy także sektorów, które ostatnio najbardziej ucierpiały. Ostatnie wyniki dobrze rokują na najbliższe miesiące. Zysk netto Omnicom Group, do której należą sieci reklamowe DDB Worldwide, TBWA Worldwide i BBDO Worldwide, w trzecim kwartale br. wyniósł 135,3 mln dol., co w porównaniu z poprzednim kwartałem oznacza 7,3-proc. wzrost. Przychody grupy wyniosły 2,03 mld dol., o 14,7 proc. więcej niż w poprzednim kwartale. Największy wzrost odnotowano – tak jak w całym 2003 r. – w Stanach Zjednoczonych, a zdecydowanie wolniej rośnie rynek europejski. “Obecna sytuacja na rynku reklamowym pozwala optymistycznie patrzeć na 2004 r. Wyraźnie wzrosła liczba przetargów i jeśli nawet nie przełożą się one na zwiększenie wydatków marketingowych, liczba zaproszeń jest budująca” – powiedział John Wren, CEO i członek rady nadzorczej Omnicom Group. (“Advertising Age”)