M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Oświadczenie: Stanowisko Zarządu SAR wobec przetargu LPP

Serwis Dzienny | 3 listopada 2003, 00:00

W związku z sytuacją opisaną przez nas w DS "MMP" z dnia 31 października Stowarzyszenie Agencji Reklamowych przysłało do naszej...

W związku z sytuacją opisaną przez nas w DS "MMP" z dnia 31 października Stowarzyszenie Agencji Reklamowych przysłało do naszej redakcji list następującej treści:

"W imieniu członków Stowarzyszenia Agencji Reklamowych w Polsce wyrażamy swój brak akceptacji dla prowadzenia przetargów reklamowych w sposób taki, jaki to miało miejsce w przypadku marki Reserved firmy odzieżowej LPP SA. Do przetargu zaproszono co najmniej 10 agencji (o tylu wiemy), nie informując ich o tym fakcie. Szczęśliwie 3 z nich, przeczuwając przebieg przetargu, nie przyjęły zaproszenia, ograniczając straty poniesione przez naszą branżę. Brief przygotowany przez panią Martę Bieńkowską składał się z czterech zdań merytorycznych i 1 strony A4 z trzema zdaniami o marce Reserved. W trakcie rozmów telefonicznych brief rozszerzał się od dwóch scenariuszy telewizyjnych do rozwinięć na inne media takie jak internet i kino. Przyjeżdżając na spotkania do siedziby firmy w Gdańsku umówione z kilkutygodniowym wyprzedzeniem, agencje dowiadywały się, że dyrektor marketingu Pan Krzysztof Śliwiński nie może im poświęcić zbyt wiele czasu. Niektórym agencjom zarzucano, że przygotowały za dużo materiałów. LPP oczekiwało tylko krótkich filmów do internetu. Wreszcie dawano do zrozumienia, że Reserved nie potrzebuje agencji reklamowej, bo musiałby zwolnić 25 osób z działu marketingu. Komunikaty przekazywane do mediów budowały fałszywy obraz sytuacji. Wymieniały agencje, które nie przystąpiły do przetargu, pomijały inne biorące w nim udział. Wszystko opatrując negatywnym komentarzem: "Podjęliśmy decyzję o odłożeniu tego projektu, gdyż żadna z przedstawionych propozycji strategicznych i kreatywnych nie spełniła naszych oczekiwań. Przegląd ofert pokazał, jak niewielkie jeszcze doświadczenie w segmencie odzieżowym posiadają agencje reklamowe w Polsce (...)" - twierdzi Krzysztof Śliwiński, dyr. marketingu LPP SA. Z informacji prasowej dowiedzieliśmy się, że postępowanie przetargowe zostało zawieszone. Wiemy skądinąd, że zlecenie na wykonanie filmu zostało przekazane osobom spoza grona agencji uczestniczących w przetargu. Jako Zarząd Stowarzyszenia Agencji Reklamowych w Polsce ubolewamy nad tym, jak łatwo branża, którą reprezentujemy, pozwoliła się wciągnąć w całkowicie nieprofesjonalnie prowadzony proces przetargowy. Koszty agencji pracujących nad prezentacjami ofertowymi przekroczyły łącznie 200 000 zł w pracy zespołów i kosztach zewnętrznych.

Dla uniknięcia podobnych sytuacji w przyszłości będziemy bliżej przyglądać się naszym potencjalnym klientom i reprezentującym je osobom. Będziemy rekomendować ponad 32 agencjom reklamowym i domom mediowym, członkom Stowarzyszenia, tworzącym ponad 65 proc. rynku reklamy w Polsce, aby z ostrożnością patrzyli na zaproszenia firmy LPP, bo "prawdopodobnie wrócimy do tej koncepcji za pół roku" - twierdzi Krzysztof Śliwiński, dyr.marketingu LPP SA".

Podpisano: Zarząd Stowarzyszenia Agencji Reklamowych w Polsce, prezes stowarzyszenia Paweł Kastory

Czytaj więcej na temat: , , , , ,