Kraj

Hortex zwiększy wydatki na marketing, wkrótce kampania

Hortex Holding SA zapowiada zwiększenie wydatków na reklamę i marketing oraz rozbudowę oferty produktowej, dzięki czemu chce zwiększyć swoją sprzedaż...

Hortex Holding SA zapowiada zwiększenie wydatków na reklamę i marketing oraz rozbudowę oferty produktowej, dzięki czemu chce zwiększyć swoją sprzedaż o kolejne 25 proc. W minionym roku obrotowym (od czerwca 2002 do maja 2003 r.) spółka po raz pierwszy od pięciu lat osiągnęła zysk netto w wysokości 6,7 mln zł (2 mln zł zysku operacyjnego). Wartość sprzedaży wyniosła 357,5 mln zł (o 10,4 proc. więcej niż w roku minionym), natomiast plany na obecny rok zakładają jej dalszy wzrost do poziomu 445 mln zł – firma chce to osiągnąć poprzez wprowadzanie na rynek nowych produktów i intensywne działania marketingowe. Według Tomasza Kurpisza, prezesa zarządu Hortex Holding, na działania marketingowe spółka przeznaczyła w ub.r. ponad dwa razy więcej środków niż rok wcześniej. Wydatki na ten cel to ok. 9-10 proc. przychodów ze sprzedaży soków i mrożonek, co pozwala je szacować na 25-32 mln zł. Wojciech Planer, wiceprezes zarządu ds. sprzedaży i marketingu, powiedział, że w roku bieżącym spółka zakłada dalszy “istotny” wzrost wydatków na marketing i reklamę – wspierane będą zarówno produkty z segmentu soków i napojów, jak i dania mrożone. Do tej kategorii Hortex wszedł na początku tego roku, wprowadzając serię gotowych dań mrożonych – Dania Świata. Według przedstawicieli Horteksu ta linia produktowa okazała się sukcesem – w ciągu ośmiu miesięcy firma uzyskała blisko 37 proc. udziałów rynkowych (dane MEMRB za okres lipiec-sierpień br.), odbierając tym samym pozycję dotychczasowemu liderowi – firmie Frosta. Jeszcze w tym roku ma rozpocząć się kolejna kampania reklamowa, którą podobnie jak poprzednią (telewizyjną i outdoorową – na początku br.) zrealizują agencja reklamowa G7 i dom mediowy Media Direction OMD. “Prawdopodobnie skupimy się głównie na telewizji, chcemy wykorzystać to, że jest to obecnie relatywnie tanie medium, wykorzystamy również reklamę prasową. Nie podjęliśmy natomiast jeszcze decyzji, czy będzie radio i outdoor” – powiedział Wojciech Planer. Hortex planuje w ciągu roku zwiększenie swoich udziałów w rynku soków, nektarów i napojów niegazowanych z obecnych 13,3 proc. (dane z okresu lipiec-sierpień br.) do 15-16 proc., utrzymanie na obecnym poziomie udziałów w segmencie mrożonek, wprowadzanie nowych produktów (firma nie chciała zdradzać w jakich segmentach) i zmiany opakowań (w pierwszym rzędzie soków i napojów głównej linii Horteksu). Obecnie właścicielem ponad 93 proc. akcji Hortex Holding SA są fundusze powiązane z Bank of America (które odkupiły akcje od pozostałych akcjonariuszy finansowych – m.in. Citibanku, BGŻ i EBOiR), pozostałe ponad 6 proc. należy do drobnych akcjonariuszy. (MB)