Kraj

Money.pl zakończył akcję przeciwko droższemu internetowi w Polsce

(Money.pl) Zakończyła się akcja "Nie dla droższego internetu w Polsce" zorganizowana przez portal finansowy Money.pl wraz ze 150 największymi partnerami...

(Money.pl) Zakończyła się akcja “Nie dla droższego internetu w Polsce” zorganizowana przez portal finansowy Money.pl wraz ze 150 największymi partnerami – portalami, serwisami, witrynami, firmami oraz instytucjami działającymi w polskiej sieci. Współorganizatorem protestu było Allegro.pl, partnerem wspierającym IAB Polska. Efektem podjętych działań będzie przekazanie ministrowi finansów oraz nauki i informatyzacji list wraz z podpisami 100 tys. protestujących internautów. Akcja została zorganizowana w celu wyrażenia sprzeciwu społeczności internetowej w związku z planami Ministerstwa Finansów dotyczącymi wprowadzenia wyższej – 22-proc. – stawki podatku VAT na internet od 1 maja 2004 r. W jej w wyniku udało się zebrać ponad 100 000 podpisów pod listem protestacyjnym. “Tak duże zainteresowanie akcją zarówno ze strony internatów, jaki i partnerów – portali, serwisów, witryn – mówi Piotr Krawiec, dyrektor ds. marketingu i PR w Money.pl – pokazuje, że sprawa podwyżki VAT-u na internet budzi duże emocje. Nie chcemy tej jakże ważnej sprawy dla rozwoju internetu i gospodarki w Polsce pozostawić samej sobie – dodaje. Dlatego też w dniu 3 grudnia zostanie zorganizowana przez portal Money.pl, “Gazetę Wyborczą” oraz portal Gazeta.pl debata “VAT na internet – w stronę kompromisu”. Głównym celem debaty jest podjęcie rozmów na temat przyczyn i konsekwencji wprowadzenia wyższego podatku oraz wypracowanie satysfakcjonujących rozwiązań pomiędzy stroną rządową, przedstawicielami środowiska internetowego oraz dostawcami usług internetowych w Polsce.