Zagranica

Nielsen broni prawidłowości pomiarów oglądalności telewizji

Według firmy badawczej Nielsen notowane ostatnio zmniejszenie grupy męskiej widowni telewizji w USA nie wynika z błędnej metodologii. Nielsen opublikował...

Według firmy badawczej Nielsen notowane ostatnio zmniejszenie grupy męskiej widowni telewizji w USA nie wynika z błędnej metodologii. Nielsen opublikował długo oczekiwany przez nadawców dokument, w którym broni swoich metod badawczych. Firma jeszcze raz potwierdza w nim, że odnotowano w porównaniu z zeszłym rokiem 4,5-minutowy spadek oglądalności w prime timie wśród mężczyzn w wieku 18-34 lata. Nielsen przyznaje jednocześnie, że około 40 proc. z tej zmiany może wynikać z prowadzenia nowej metodologii, spadek jest jednak niepodważalnym faktem. Według firmy mężczyźni obecnie oglądają mniej więcej tyle samo wybranych przez siebie programów, ale potem po prostu wyłączają telewizor. Prawdopodobnie winę za zmniejszenie oglądalności ponosi także popularność DVD. Wynikami badań są zaniepokojeni od kilku tygodni nadawcy, dla których słabe ratingi przekładają się na mniejsze wpływy. (“Advertising Age”)