Kraj

Zacheja będzie kierować działem UM Solutions w Universal McCann

Krystyna Zacheja, senior media research analist w domu mediowym Universal McCann, będzie koordynowała pracę jego działu o nazwie UM Solutions....

Krystyna Zacheja, senior media research analist w domu mediowym Universal McCann, będzie koordynowała pracę jego działu o nazwie UM Solutions. UM Solutions zajmuje się badaniami związanymi z modelowaniem ekonometrycznym. W tych pracach będzie brał udział również Marek Buzun, media research analist w Universal McCann. Obecnie w UM Solutions trwają prace nad udoskonaleniem narzędzia Veritas służącego do modelowania ekonometrycznego. “Nowa wersja Veritas będzie uwzględniała dodatkowe czynniki wpływające na wyniki sprzedaży produktu, a które nie są danymi o nakładach na reklamę” – mówi Tadeusz Żórawski, strategic media planning director i research director Universal McCann. Dotychczas Veritas opierał się przede wszystkim na dwóch danych: dotyczących ceny i dystrybucji. Wyboru dodatkowych zmiennych jeszcze nie dokonano. Nowa wersja Veritas zostanie wprowadzona w przyszłym roku. Na początku 2004 r. Universal McCann wdroży także badanie o nazwie NeauVal. Służy ono do oceniania efektywności product placementu. “Metody mierzenia skuteczności product placementu, jakimi obecnie posługuje się rynek, są niedoskonałe. Zazwyczaj porównuje się dotarcie 30-sekundowej reklamy np. z 6-sekundową ekspozycją produktu w konkretnym programie. Naszym zdaniem jest to sposób obarczony dużym błędem i odradzamy go klientom” – mówi Tadeusz Żórawski. NeauVal według niego ma do product placementu podchodzić bardziej systematycznie. Będzie w nim można nanieść informacje na przykład o długości i częstotliwości ekspozycji czy też określić, w jakim stopniu ta ekspozycja angażuje odbiorcę. Oprócz wymienionego na początku działu UM Solutions w agencji Universal McCann fukncjonują obecnie jeszcze trzy inne wewnętrzne działy: UM Connections, kierowany przez Żórawskiego, zajmujący się narzędziami i badaniami wspomagającymi analizy grup docelowych; UM Interactive, kierowany przez Marka Jaszczura, strategic media planning directora, zajmujący się reklamą w mediach interaktywnych; UM Programming, kierowany przez Zofię Sanejko, wiceprezesa i szefa buyingu, zajmujący się niestandardowymi działaniami programingowymi. (PR)