Kraj

Ziołopex rozbuduje markę Appetita i zwiększy wydatki na reklamę

Frima Ziołopex, zajmująca się importem i dystrybucją przypraw, zapowiada, że zgodnie z przyjętą strategią pozycjonowania swojej marki Appetita jako multibrandu...

Frima Ziołopex, zajmująca się importem i dystrybucją przypraw, zapowiada, że zgodnie z przyjętą strategią pozycjonowania swojej marki Appetita jako multibrandu będzie ona poszerzana o nowe kategorie produktowe. Firma nie ujawnia informacji, o jakie kategorii chodzi. Zapowiada jednocześnie, że w przyszłym roku zwiększy wydatki na reklamę w mediach – w pierwszym kwartale 2004 r. ma ruszyć nowa kampania reklamowa, którą od strony strategii i kreacji przygotowuje agencja reklamowa Capitol, zaś planowaniem i zakupem mediów zajmie się dom mediowy Brand Connection. Jej budżet ma być zbliżony do tego, jaki przeznaczono na trwającą obecnie kampanię launchową marki Appetita (brand został repozycjonowany w połowie br.), na którą firma wyda ok. 4 mln zł (według kosztów cennikowych). Działania reklamowe mają miejsce w telewizji (TVP1, TVP2, TVP3, Polsat, TV4, TVN, TVN Siedem) i radiu (RMF FM i stacje lokalne). Kampania Appetity trwa z różnym nasileniem od połowy września br. do trzeciego tygodnia grudnia br. Miks mediów przyszłorocznej kampanii ma być podobny (szczegółów mediaplanu jeszcze nie ustalono). Równolegle z kampanią w mediach prowadzone będą działania trademarketingowe. Ich realizację Ziołopex zlecił firmie marketing services GonnaBe. Marka Appetita pozycjonowana jest jako produkt ze średniej półki cenowej. W tym segmencie najsilniej konkuruje z marką Prymat. Inne marki przypraw, tj. Kamis i Kotanyi, pozycjonowane są w segmencie premium. “Celem kampanii launchowej Appetita było zbudowanie jak najwyższej znajomości spontanicznej marki. Nasze prognozy wskazują, że jej efekty są zadowalające, choć faktycznie będziemy mogli to ocenić dopiero po jej zakończeniu. Zgodnie z przyjętą przez nas strategią budowania marki Appetita jako multibrandu będziemy poszerzać ją na inne kategorie produktowe. Nie wykluczam również, że w przyszłym roku obok kampanii wizerunkowych pojawią się również kampanie produktowe” – mówi Paweł Grzegorek, kierownik marketingu Ziołopeksu. Grzegorek nie chciał ujawnić, ile wynosi przyszłoroczny budżet reklamowy firmy, zapowiedział jednak, że w porównaniu z tym rokiem wydatki na media będą wyższe. (MB)