Kraj

BMW wprowadzi w styczniu 2004 r. dwa nowe modele X3 i serii 6 coupe

Koncern BMW Group Polska wprowadzi w styczniu 2004 r. na polski rynek dwa nowe modele swoich samochodów: BMW X3 i...

Koncern BMW Group Polska wprowadzi w styczniu 2004 r. na polski rynek dwa nowe modele swoich samochodów: BMW X3 i BMW serii 6 coupe. “Strategia marketingowa związana z ich debiutem rynkowym jest w trakcie opracowywania” – mówi Mikołaj Komornicki, marketing communications manager w BMW Group Polska, ale nie podaje jeszcze szczegółów tych działań. Najprawdopodobniej w 2004 r. oprócz tych dwóch modeli na polskim rynku pojawią się także modele: cabrio serii 6, Touring serii 5 i BMW serii 1, ale koncern nie chce zdradza szczegółów dotyczących wejścia tych modeli na rynek i ich wsparcia marketingowego. Jak zapowiada Mikołaj Komornicki, w 2004 r. w strategii marketingowej koncernu coraz większą rolę będą odgrywały działania marketingu bezpośredniego dotyczące wsparcia m.in. przedsprzedaży nowych modeli i budowania lojalności klientów. Bieżący rok koncern zamierza zamknąć sprzedażą na poziomie 1,2 tys. samochodów. W 2002 r. w Polsce sprzedano 0,9 tys. egzemplarzy tej marki (dane firmy). Polski oddział BMW działa od stycznia br. Wcześniej wyłączność na działalność importową i dealerską samochodów BMW miała firma Smorawiński i S-ka. Obecnie jest ona jednym z dealerów samochodów BMW. Mikołaj Komornicki twierdzi, że w ciągu najbliższych 2-3 lat koncern będzie także inwestował w swoją sieć dealerską (m.in. w szkolenia i system zarządzania). Przygotowaniem kreacji dla polskiego oddziału BMW zajmuje się agencja U 5 z Dűsseldorfu, natomiast ich adaptacją w Polsce agencja Polymus Integrated Communication, która odpowiada także za przygotowanie materiałów drukowanych. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Media Direction OMD. Według danych firmy Expert Monitor w okresie od stycznia do października 2002 r. Smorawiński i S-ka wydał na reklamę samochodów BMW w telewizji, radiu i prasie 3,8 mln zł. W takim samym okresie roku bieżącego spółka BMW Group Polska wydała na reklamę samochodów BMW 6,2 mln zł, natomiast wydatki Smorawiński i S-ka wyniosły 0,38 mln zł. (PU)