Kraj

Media Direction OMD obsłuży w 2004 r. tanie linie lotnicze Wizz Air

Dom mediowy Media Direction OMD po wygranym sieciowo przetargu będzie pracował dla firmy Wizz Air - nowych tanich europejskich linii...

Dom mediowy Media Direction OMD po wygranym sieciowo przetargu będzie pracował dla firmy Wizz Air – nowych tanich europejskich linii lotniczych, które zamierzają w przyszłym roku wejść także do Polski. Firma Wizz Air jest zarejstrowana w Wielkiej Brytanii, ale rodowód ma węgierski. Wysokość budżetu nie została ujawniona. Przedstawiciele klienta zapowiadają jednak, że zaplanowana na przyszły rok kampania reklamowa będzie miała intensywny charakter. Pierwsze działania przewidziano w Polsce i na Węgrzech. Jak powiedziała Natasa Kazner, dyrektor komunikacji korporacyjnej i public affairs, do końca grudnia br. zostania rozstrzygnięty przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną. W przetargu tym biorą udział sieciowe agencje reklamowe, które mają swoje oddziały w Polsce. Kazner nie ujawniła ich nazw. W naszym kraju początkowo Wizz Air będzie korzystał z lotniska w Pyrzowicach koło Katowic. Kampania ma być skierowana do trzech różnych grup celowych: przedsiębiorców, którzy szukają tańszych możliwości podróżowania, osób, dla których podróżowanie jest sposobem na spędzanie wolnego czasu, oraz pasażerów latających samolotami do przyjaciół i rodzin. Wizz Air zacznie działalność w maju 2004 r. i zamierza się skoncentrować na rynkach centralnej i wschodniej Europy, czyli w krajach, które staną się członkami Unii Europejskiej. Rynki te mają być bardzo perspektywiczne dla rozwoju tanich usług lotniczych. Obecnie tanie połączenia lotnicze w całej Europie stanowią około 10 proc. całego rynku usług lotniczych, ale w ciągu 6-7 lat ich znaczenie ma wzrosnąć, a ich udział sięgnąć 30 proc. Linie Wizz Air zamierzają zająć istotną pozycję w tym segmencie. W Polsce Wizz Air będą drugimi po Air Polonia tanimi liniami lotniczymi. (PR)