Kraj

Almeco testuje telemarketing, ma zamiar stosować go w 2004 r.

Spółka Almeco Co. Ltd., która jest wyłącznym importerem samochodów Saab do Polski, przeprowadziła w listopadzie br. eksperymentalną akcję o charakterze...

Spółka Almeco Co. Ltd., która jest wyłącznym importerem samochodów Saab do Polski, przeprowadziła w listopadzie br. eksperymentalną akcję o charakterze telemarketingowym. Jej wyniki satysfakcjonują firmę i dlatego planuje wprowadzenie na stałe tego narzędzia do swojej strategii od stycznia 2004 r. Na potrzeby akcji grupa 4 osób współpracujących z koncernem przygotowała w oparciu o gazety i media bazę danych potencjalnych klientów samochodów Saab. Przez cały listopad br. trwała akcja telemarketingowa skierowana do wybranych 350 osób. Dzwoniący mieli za zadanie przedstawienie marki Saab i zachęcenie do spotkania z przedstawicielem Almeco. “Z analizy projektu wynika, że 7 proc. osób, z którymi się w ten sposób skontaktowaliśmy, umówiło się na spotkanie z naszym przedstawicielem, natomiast kolejne 7 proc. osób wyraziło chęć zapoznania się z naszą ofertą” – mówi Jarosław Kwiecień, marketing manager w Almeco Co. Ltd. Od stycznia 2004 r. taka forma zachęcania potencjalnych klientów do zainteresowania ofertą samochodów Saab i zakupu będzie stosowana w standardowej strategii marketingowej firmy. W przyszłym roku najważniejszym modelem Saab pod względem sprzedażowym będzie Saab 9-3 SportSedan. Wizerunkowym okrętem flagowym będzie natomiast model 9-5 R. Za rok, na początku 2005 r., na rynku polskim pojawi się model Saab 9-3 X, który ma konkurować z modelem BMW X3. W 2002 r. sprzedano w Polsce 225 sztuk samochodów Saab. W tym roku liczba ta będzie o 4 sztuki większa. Plany firmy na 2004 r. zakładają sprzedaż 300 sztuk samochodów Saab. Według firmy Expert Monitor w okresie od stycznia do października br. spółka wydała na reklamę w mediach 779 tys. zł, w tym na reklamę w gazetach 491 tys. zł, na reklamę w magazynach 264 tys. zł, a na reklamę w radiu 23,8 tys. zł. (PU)