Kraj

Dziekowski nie jest już dyr. marketingu Sobieski Dystrybucja

Z firmą Sobieski Dystrybucja rozstał się dyr. marketingu Maciej Dziekowski. Na razie nie ma jeszcze jego następcy, a obowiązki szefa...

Z firmą Sobieski Dystrybucja rozstał się dyr. marketingu Maciej Dziekowski. Na razie nie ma jeszcze jego następcy, a obowiązki szefa marketingu przejęła Izabela Szczęśniak, kierownik działu marketingu. Bogdan Grzegorz Waśniewski, dyr. generalny Sobieski Dystrybucja, był w chwili powstawania tej informacji nieuchwytny. Sobieski Dystrybucja to jeden z największych w kraju producentów i dystrybutorów napojów alkoholowych (w lipcu br. spółka zmieniła nazwę z Belvedere Dystrybucja), w jego portfolio znajdują się m.in. takie marki wódek jak: Sobieski (w listopadzie br. gruntownie zmieniono opakowania i etykiety produktów tej marki), Zawisza Czarny oraz Gorzałka Wielkopolska. Jak wynika z informacji dwutygodnika handlowego “Detal Dzisiaj”, Sobieski Dystrybucja skorzystał najwięcej na obniżeniu akcyzy na alkohol – jego udziały w krajowym rynku od lipca ub.r. do października br. zwiększyły się z 11,2 do 23,4 proc. (dzięki temu firma stała się liderem pod względem ilości sprzedanej wódki, na drugim miejscu jest Polmos Białystok, a za nim Unicom Bols). Sobieski Dystrybucja należy do francuskiej grupy kapitałowej Belvedere SA, która ma udziały w trzech polskich polmosach: większościowy udział w Fabryce Wódek Gdańskich w Starogardzie Gdańskim SA (najsilniejsza marka to wódka Starogardzka), udziały w Destylernii “Polmos” w Krakowie SA (najsilniejszy brand to wódka Krakowska) oraz udziały w fabryce Alcopegro w Kołaczkowie (producent Gorzałki Wielkopolskiej). Belvedere ma również większościowe udziały w toruńskiej spółce CrisVin (producent win takich jak Ciociosan, Santia, Brasco, Klosterkeller czy Sofia Slavyantsi). (MB)