M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Kamis już w rękach McCormicka

Beata Goczał | 9 września 2011, 06:00

Nowy właściciel zapewnia, że będzie nadal rozwijać markę Kamis.

McCormick & Company, Incorporated, światowy producent przypraw, sfinalizował transakcję przejęcia spółki Kamis, polskiego producenta przypraw, musztard oraz innych produktów smakowych w Polsce, posiadającą zależne spółki dystrybucyjne w Rosji, Rumunii i na Ukrainie.

O zmianie właściciela Kamisu pisaliśmy w MMP24 z 29 czerwca br.

Polska firma ma uzupełnić pozycję McCormicka w Europie Zachodniej oraz niedawno ogłoszony joint venture w Turcji. McCormick zamierza nadal rozwijać działalność biznesową i kategorie produktów, wprowadzając nowe wyroby, programy marketingu marki oraz wchodząc na kolejne rynki Europy Środkowo-Wschodniej.

Malcolm Swift, prezes McCormick na region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, zadeklarował, że nowy właściciel będzie inwestować w rozwój marki Kamis i nadal prowadzić działalność biznesową z siedziby firmy w Stefanowie w pobliżu Warszawy.

Strategia rozwoju McCormicka obejmuje rozszerzanie obecności na rynkach wschodzących, na których konsumenci są w coraz większym stopniu zainteresowani nowymi smakami oraz markowymi produktami żywnościowymi. Przejęcie Kamisa jest przykładem poszerzenia przez McCormicka portfela wiodących marek na niektórych z najszybciej rozwijających się rynków Europy.

Na obecnym etapie nie wiadomo jeszcze, w jakim stopniu zmiana właściciela Kamisu może wpłynąć na ewentualne zmiany kadrowe w firmie oraz jak zmieni współpracę tego marketera z agencjami. W zakresie obsługi mediowej Kamis do tej pory współpracował z MediaComem. Kreacją, reklamą czy projektami BTL dla tej spółki zajmowało się kilka agencji, z którymi marketer współpracował projektowo.

Czytaj więcej na temat: , , , ,