M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Solorz-Żak biznesmenem z największym potencjałem reklamowym

Iwona Dudzik | 13 września 2011, 06:00

Ekwiwalent reklamowy publikacji o nowym właścicielu Polkomtela wyniósł niemal 2 mln zł - podaje Press-Service Monitoring Mediów.

Agencja Press-Service Monitoring Mediów przygotowała ranking dziesięciu najatrakcyjniejszych reklamowo nazwisk polskiego biznesu. Pod uwagę wzięto lipcowe publikacje w mediach, w których padały nazwiska osób z listy 10 najbogatszych "Wprost". Następnie oszacowano ich wartość reklamową. Oto wyniki:

  1. Zygmunt Solorz-Żak – 66,2 proc. wszystkich przekazów o najbogatszych Polakach. W lipcu ukazały się o nim 562 publikacje. Dotyczyły głównie wartej 18 mld zł transakcji przejęcia od spółek zależnych od Skarbu Państwa firmy Polkomtel. Ekwiwalent reklamowy publikacji: 1,978 mln zł.
  2. Roman i Grażyna Karkosikowie – 5,2 proc, 44 materiały, informacje z giełdy, 300 tys. zł.
  3. Jan Kulczyk – 10,2 proc. przekazów, 87 informacji. Wymieniany przeważnie w kontekście utraty pierwszego miejsca na liście najbogatszych na rzecz nowego właściciela Polkomtela. Odnotowano także sukcesy wydobywcze Kulczyk Oil Ventures na Ukrainie i w Syrii oraz wejście na giełdę Ophir Energy (Kulczyk ma 13 proc. udziałów). Nazwisko wymieniano także w kontekście politycznym (Jarosław Kaczyński według zeznań Leppera miał na Kulczyka zbierać haki). Ekwiwalent reklamowy:  245 tys. zł.
  4. Rodzina Wejchertów – 5,8 proc. 49 materiałów, głównie o planach sprzedaży TVN. Ekwiwalent reklamowy: 182 tys. zł.
  5. Leszek Czarnecki – 5,8 proc. wszystkich publikacji, 48 materiałów, wartość reklamowa: 81 tys. zł.
  6. Michał Sołowow – 5,4 proc., 46 materiałów, wartość reklamowa: 54 tys. zł.
  7. Dariusz Miłek – 1,1 proc., 7 publikacji na temat sponsoringu kolarstwa, 22 tys. zł.
  8. Grażyna Kulczyk – 0,4 proc., 4 publikacje bez kontekstu biznesowego, 2 tys. zł.
  9. Jerzy Starak – brak publikacji.
  10. Tadeusz Chmiel – brak publikacji.

Jak podkreślają autorzy badania, media nie wyrządziły krzywdy wizerunkowi biznesmenów, bo zaledwie 3 proc. publikacji było krytycznych. Mimo to bogaci Polacy nie są zbyt otwarci na media. Czterech z listy dziesięciu najbogatszych "Wprost" całkowicie odcina się od mediów.

Na potrzeby rankingu o najbogatszych Polakach wzięto pod uwagę audycje nadawane w lipcu w głównych stacjach telewizyjnych (TVP1, TVP2, Polsat, TVN, TVP Info, TVN24, TVN CNBC, TV Biznes), materiały w prasie ("Fakt", "Gazeta Wyborcza", "Super Express", "Rzeczpospolita", "Dziennik Gazeta Prawna", "Puls Biznesu", "Parkiet", "Forbes", "Manager Magazin") oraz najpopularniejsze portale informacyjne (Onet.pl, Wp.pl, Interia.pl, Gazeta.pl, O2.pl, Tvn24.pl, Money.pl, Wyborcza.biz, Bankier.pl, Rp.pl).

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,