M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Mobilny styl myślenia

( red. ) | 16 września 2011, 06:00

Dariusz Adamczyk z Time4Mobi, pisze o dynamice rozwoju rynku telefonii komórkowej.

Sfera mobilna zaczyna już całkowicie dominować nad codziennym życiem. Liczba aparatów komórkowych rośnie w zastraszającym tempie. Analitycy z Wireless Inteligence prognozują, że liczba użytkowników telefonii komórkowej przekroczy 6 mld na koniec listopada 2011 roku. Penetracja rynku osiągnie wartość prawie 87 proc.

Na stronie GSM Association można nawet znaleźć wirtualny licznik, pokazujący w czasie rzeczywistym zwiększającą się co sekundę globalną liczbę użytkowników. Przyznaję, migające cyfry robią wrażenie.

Serwis Warc.com udowadnia, że obecność urządzeń mobilnych wpływa mocno na kwestie społeczne. Według analizy 50 proc. mobilnych użytkowników (próba 4 tys. mieszkańców Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji i Włoch) podejmuje decyzje zakupowe po wizycie na portalach społecznościowych. 35 proc. z nich ufa treściom bezgranicznie, 25 proc. sugeruje się recenzjami, 38 proc. konsumentów to łowcy handlowych rabatów.

W krajach zachodnich coraz większą popularnością cieszy się m-commerce. Według ComScore, największy wzrost liczby użytkowników zanotowano w Wielkiej Brytanii (118 proc), całkiem spory w Niemczech (45 proc.). Polskie statystyki także systematycznie rosną. Do końca roku w rękach polskich użytkowników będzie około 5 mln smartfonów, jest więc duża szansa na rozwój usług i produktów.

Mobilność to już styl życia, niektórzy nawet twierdzą, że także myślenia.

 

Czytaj więcej na temat: , , , , ,