M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Czy BGŻ skorzysta wizerunkowo na bankowości direct?

Maciej Burlikowski | 16 września 2011, 06:00

BGŻ liczy, że powieli sukces dzięki doświadczeniom Rabobanku.

Bank BGŻ szykuje się do uruchomienia internetowego banku – pisaliśmy o tym w MMP24 12 września br.

Jego nazwę bank ujawni prawdopodobnie w przyszłym miesiącu. Marketingiem tego projektu kieruje Karolina Sudwoj-Nogalska, która wcześniej pracowała w Banku Handlowym w Warszawie (Citi Handlowy), ma także doświadczenie mediowe (pracowała w domu mediowym Mindshare).

Oficjalnie BGŻ na temat tego projektu się nie wypowiada. Nieoficjalnie bankowcy BGŻ przyznają, że wiążą z nim spore nadzieje. Z BGŻ nie uzyskaliśmy wiążącej odpowiedzi, jak duże nakłady marketingowe bank przewiduje na launch tego przedsięwzięcia, ale nieoficjalnie nasze źródła twierdzą, że bank nie zamierza na tym oszczędzać.

W zakresie strategii i kreacji przy tym projekcie pracuje agencja reklamowa Tippingpoint, zaś planowaniem i zakupem mediów zajmie się dom mediowy Initiative (Initiative obsługuje sieciowo holenderską grupę Rabobank, która jest większościowym akcjonariuszem BGŻ).

Formalnie nowy bank internetowy będzie częścią BGŻ (będzie korzystał z jego licencji bankowej), ale będzie celował w zupełnie inny segment klientów.

Bankowcy w BGŻ liczą, że korzystając z doświadczeń Rabobanku w tym zakresie uda im się powtórzyć sukces podobnych projektów, jakie Holendrzy uruchamiali w Irlandii, Belgii, Nowej Zelandii i Australii.

Najwcześniej, bo w 2005 r., ruszył projekt RaboDirect w Irlandii, a w 2006 r., jako RaboPlus, w Belgii i Nowej Zelandii, zaś rok później także w Australii. W Irlandii RaboDirect budował swoją markę w oparciu o ostrą komunikację, z której wynikało, że w odróżnieniu od innych banków nie stosuje sztuczek i trików, by naciągać klientów.

Dziś obsługuje ponad 75 tys. klientów. Zarówno w Irlandii, jak i Nowej Zelandii direct banking nie tylko pozwolił Rabobankowi zwiększyć bazę depozytową, ale i poprawił (odmłodził i unowocześnił) jego wizerunek. W ub.r. Rabobank ujednolicił nazewnictwo i w tych krajach jego banki internetowe działają jako RaboDirect (tylko w Belgii jako Rabobank).

W Irlandii, Australii i Nowej Zelandii RaboDirect jest obecny z reklamami w telewizji.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,