M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Nominowni - XII edycja Effie Awards

Magdalena Lipińska | 16 września 2011, 06:00

Znamy 38 prac, które zostały wyłonione spośród 103 nadesłanych zgłoszeń.

To już druga edycja połączonego Effie, od zeszłego roku obowiązują wspólne zgłoszenia dla domów mediowych i agencji reklamowych, dokonywane na jednym takim samym dla wszystkich zgłaszających briefie. Do 17 kategorii konkursowych wpłynęły 103 prace.

Komitet Organizacyjny Effie wyłonił spośród nadesłanych kandydatur członków pięciu składów jurorskich. – Jest to zmiana w stosunku do zeszłorocznej edycji Effie – powiedział Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR. – Piąta grupa jurorska, złożona z doświadczonych wieloletnich jurorów Effie i rekomendowanych specjalnie do tej kategorii marketerów, dostała do oceny kategorie specjalne – najszerszą pod względem tematycznym grupę prac.

Ogółem oceny prac dokonało 88-osobowe jury pod przewodnictwem prezesa Alior Banku Wojciecha Sobieraja oraz przewodniczących grup jurorskich: gr. 1. żywność, art. nieżywnościowe, napoje – Monika Popławska, Nestle Polska; gr. 2. leki, media, usługi, retail – Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, Google Poland; gr. 3. pro bono, kampanie dot. edukacji społecznej i CSR, promocja miejsc i wydarzeń – Marek Biskup, Millward Brown SMG/KRC; gr. 4. finanse, telekomunikacja, środki trwałe – Paweł Patkowski, Grupa TP; gr. 5: long term, smart budget, media idea, launch – Szymon Gutkowski, DDB Warszawa.

W dwustopniowym głosowaniu ( I część procesu głosowania – online – wskazanie prac na short-listę, II część obrad – wspólna dyskusja, zatwierdzenie nominacji i głosowanie na nagrody) jurorzy wybrali prace nominowane i nagrodzone w tegorocznej edycji Effie.

– Nowa procedura głosowania wsparła jeszcze, i tak już wysoki, poziom pracy jury. Na wzór portalu społecznościowego jurorzy mieli możliwość stałego kontaktu miedzy sobą na pierwszym etapie obrad. Zaowocowało to dobrą, merytoryczną dyskusją na etapie drugim, a w konsekwencji bardziej wnikliwą oceną prac – powiedział Szymon Gutkowski, przewodniczący grupy 5.

Jury nominowało w konkursie 38 prac.

Kategoria żywność

1. Saatchi & Saatchi Poland, ZenithOptimedia Group za kampanię "Taniec" dla marki Wedel

2. Lowe GGK, MEC za kampanię "Uwolnij Lwa" dla marki Lion, Nestle Polska

3. Ogilvy, Starcom za kampanię "Milka. Razem dla Tatr" dla marki Milka, Kraft Foods Polska

4. BBDO Warszawa, Media Direction OMD za kampanię "Prosto z Pieca" dla marki Lay's Prosto z Pieca, Frito Lay Poland

Kategoria artykuły nieżywnościowe

1. DDB Warszawa, Optimum Media OMD za kampanię "Głęboko nawilżająca linia do pielęgnacji ciała – Neutrogena Formuła Norweska" dla marki Neutrogena, Johnson & Johnson Poland

2. TBWA za kampanię "Sztuczne Szczęki" dla marki Pedigree DentaStix, Mars Polska

Kategoria napoje

1. Testardo Gram, Brain, Starlink, Touch Ideas za kampanię "Łomża. Mały browar z dużym piwem" dla marki Łomża, Browary Regionalne Łomża

Kategoria leki

1. Starcom za kampanię "Bystrzak" maki Vigor Bystrzaki, USP Zdrowie

Kategoria media

1. MediaCom Warszawa za launch portalu dla rodziców "Świat Pampers" www.pampers.pl dla marki Pampers, Procter & Gamble DS Polska

Kategoria usługi

1. Brasil za kampanię "Dlaczego ona to zrobiła?" dla marki Biuro Podróży TUI, TUI Poland

2. DDB Warszawa, Universal McCann za kampanię "Kampania Wietnam" dla nowego połączenia lotniczego Warszawa-Hanoi, Polskie Linie Lotnicze LOT

3. 180heartbeats, PanMedia Western, EM Lab za internetowa rewolucję dla Google AdWords, Google Poland

Kategoria retail

1.Saatchi & Saatchi Poland, MPG za kampanię "Kasa wraca jak bumerang" dla Carrefour, Carrefour Polska

Kategoria pro bono

1. Mather Communications, Maxus Warszawa za kampanię "Weź, bądź człowiekiem" dla Fundacja Azylu pod Psim Aniołem

Kategoria kampanie dotyczące edukacji społecznej, kampanie CSR

1. Ogilvy za kampanię "Fundacja TVN – Liczy się każdy gest" dla Payback, Loyalty Partner Polska

Kategoria promocja miejsc i wydarzeń

1. Starlink za kampanię "Historie ukryte w obrazach" dla Galeria Szt. Pol. XIX w. Sukiennice Kraków, sponsoring PZU

Kategoria finanse

1. Addapter, Macroscope OMD Poland za kampanię platformę komunikacyjną "Mistrzowskie połączenie z Justyną Kowalczyk" dla Polbank, EFG Eurobank Ergasias (Polbank EFG)

2. Brain, PanMedia Western, 180heartbeats za kampanię ING "Bajki" dla produktu Konto Direct, ING Bank Śląski

3. Brain, PanMedia Western, 180heartbeats za kampanię ING "Maminsynek" dla produktu Kredyt Hipoteczny, ING Bank Śląski

4. GPD Advertising, Universal McCann za kampanię "Bank płaci" dla produktu Konto Wydajesz & Zarabiasz dla Bank Zachodni WBK

5. Ogilvy, Starlink, Ogilvy Interactive za kampanię "Kula śnieżna" dla produktu Konto oszczędnościowe Banku BPH, Bank BPH

6. Starlink za kampanię "PZU uważaj na atrapy" dla produktu Pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych OC/AC, PZU

7. Adheads, Media Vest za kampanię "Stokrotka" dla produktu Stokrotka, Getin Noble Bank

Kategoria telekomunikacja

1. Publicis, MEC za kampanię "Dociekliwe serce" dla produktu Neostrada, oferta: Internet do 20 Mb od 1 zł, w ramach Twój Internet lub Premium Internet, Telekomunikacja Polska

2. MediaCom Warszawa za kampanię "Jestem w Play" dla Play, P4

Kategoria środki trwałe

1. Maxus Warszawa dla produktu DeLonghi – Living Innovation dla DeLonghi Ecam 23.450S, DeLonghi

2. Ogilvy, Mindshare Polska, Wunderman Polska za kampanię "45. urodziny" dla Ford Transita, Ford Polska

3. Maxus Warszawa za kampanię "Nikon Coolpix Mikołaj Istnieje dla Nikon Coolpix", Nikon Polska

Kategoria long term

1. Ogilvy, PHD Media Direction za kampanię Delmik dla Delma Extra, Unilever Polska

2. Agencja G7, MEC za kampanię "Dobre Łaciate" dla Łaciatego, Mlekpol

Kategoria launch

1. Red8 Advertising, PHD Media Direction za kampanię "Natura" dla Kasztelana Niepasteryzowanego, Carlsberg Polska

2. MEC, Heads Advertising Art Fm za kampanię "DIH – Uwolnij swoje nogi" dla DIH, PPF "Hasco-Lek"

Kategoria media idea

1. ING Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie za kampanię "Naga prawda o ubezpieczeniach" dla ING Życie, ING Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie

2. Ogilvy, Ogilvy Interactive za kampanię "Narodowy Test Kierowców" dla Link4, Link4 Towarzystwo Ubezpieczeń

3. Just, Macroscope OMD, Live za kampanię "Męskie Granie" dla marki Żywiec, Grupa Żywiec

4. Ogilvy, Starcom za kampanię "Milka. Razem dla Tatr" dla marki Milka, Kraft Foods Polska

5. Universal McCann za kampanię "Wieczór Gier Rodzinnych" dla Hasbro gry, Hasbro

Kategoria smart budget

1. MEC za kampanię "Ranking Nescafe 3 in 1" dla Nescafe  3 in 1, Nestlé Polska

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,