M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

"Sekrety Nauki" nowym tytułem w portfolio G+J

Beata Goczał | 19 września 2011, 06:00

Wydawnictwo odpowiada na trend subsegmentacji widoczny w grupie magazynów popularnonaukowych.

Dziś na rynku ukaże się pierwszy numer miesięcznika "Sekrety Nauki", którego wydawanie rozpoczyna G+J Polska.

Nakład magazynu wyniesie 190 tys. egzemplarzy, a cena 4,99 zł. Premierę nowego tytułu wesprze kampania reklamowa o ogólnopolskim zasięgu. Strategicznym partnerem wspierającym "Sekretów Nauki", ukazujących się z w grupie magazynów z logo "Focus Ekstra", jest Discovery Channel.

– Do stworzenia nowego produktu zachęcił nas sukces tytułów z grupy "Focusa", w pierwszym półroczu br. suma ich średnich sprzedaży wyniosła ok. 220 tys. egz., co stanowi blisko 10 proc. wzrostu w stosunku do analogicznego okresu z ub.r. "Sekrety Nauki" to magazyn, który będzie dostarczał głównie rozrywki, następnie edukował i służył jako źródło rzetelnych informacji, do których przyzwyczajeni są nasi czytelnicy. Chcemy pozycjonować ten magazyn w segmencie popularnonaukowym, ale nadawać mu lżejszą formułę, która przyciągnie młodszego odbiorcę. Wśród pism z tego segmentu od pewnego czasu obserwujemy tendencję do tzw. subsegmentacji. Z jednej strony mamy do czynienia z pismami takimi jak "Focus", prezentującymi obszerne, pogłębione i wyczerpujące materiały, z drugiej zaś znajdują się pisma z krótkimi formami, wzbogaconymi infografikami i zdjęciami. Takie będą "Sekrety Nauki" – zapowiada Agata Materkowska, wydawca miesięczników "Focus" i "National Geographic Polska".

Pierwszy numer "Sekretów Nauki" będzie wydaniem w całości poświęconym terroryzmowi. W numerze znajdą się materiały poświęcone m.in. cyberzagrożeniom, terroryzmowi ekonomicznemu czy ekologicznemu. Począwszy od drugiego numeru, który ukaże się 17 października, materiały w magazynie będą podzielone na działy: Sekrety technologii, Sekrety motoryzacji, Sekrety człowieka, Sekrety cywilizacji, Niesamowita historia, Sekrety seksu, Sekrety medycyny, Sekrety przyrody, Zadziwiający świat oraz Fakty i mity. Każdy dział będzie otwierała sekcja Pytania i odpowiedzi.

"Sekrety Nauki" zawierają w całości polskie materiały.

Wsparcie promocyjne nowego tytułu G+J Polska obejmie: billboardy sponsorskie w Discovery Channel, spoty radiowe na antenie Radia Zet, wsparcie w prasie (tytuły G+J), internecie (Wp.pl, Onet.pl), a także w portalach G+J (serwisy kobiece, Focus.pl, Sekretynauki.com) i promocję w punktach sprzedaży. Kreację kampanii przygotował dział marketingu G+J Polska, który odpowiada również za planowanie i zakup mediów do kampanii.

"Sekrety Nauki" to kolejny w ciągu ostatnich miesięcy tytuł debiutujący w segmencie magazynów popularnonaukowych - w lipcu na rynku pojawił się "Świat Wiedzy", nowy magazyn Wydawnictwa Bauer (patrz MMP24 z 13 lipca br.).

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , ,