Kraj

Oreo na razie nie podbiło polskiego rynku

Kultowe amerykańskie ciastka, obecne w Polsce od kilku miesięcy, nie radzą sobie z konkurencją ze strony Hitów Bahlsena.

Oreo, marka ciastek wprowadzona na polski rynek przez Kraft Foods Polska na początku br., traci udziały w rynku – wynika z naszych informacji.

Z danych Nielsena, do jakich udało nam się dotrzeć, wynika, że największe udziały rynkowe Oreo miało w okresie luty-marzec br. – ilościowo wynosiły one 15 proc. W kolejnych miesiącach ich sprzedaż zaczęła spadać. W okresie czerwiec-lipiec br. Oreo miało ilościowo 9 proc. w rynku ciastek w Polsce.

W tym samym czasie wzrost sprzedaży zanotował główny konkurent nowych ciastek Krafta – marka Hit z portfolio Bahlsen Polska. W fali badawczej czerwiec-lipiec br. Hit osiągnął rekordowe i najwyższe w historii obecności marki w Polsce udziały – 55 proc. wolumenowo.

Przedstawiciele Krafta do czasu zamknięcia tego wydania MMP24 nie skomentowali pozycji Oreo na polskim rynku i nie odnieśli się do zadanych przez nas pytań.

Według Bahlsena sukces sprzedażowy Hitów jest z jednej strony pochodną nowego i silnego wsparcia reklamowego, jakie marketer zapewnił tej marce latem br., z drugiej zapewne na wyniki sprzedaży wpłynęło wprowadzenie Hit Twist – ciastek w wersji mini, w torebkach. Wprowadzenie tej wersji Hitów było bowiem ewidentną odpowiedzią Bahlsena na ruch Krafta i sposobem obrony swojej pozycji w segmencie ciastek.

Bahlsenowi udało się obronić pozycję Hitów jako lidera mimo znacznie mniejszych od Krafta inwestycji we wsparcie reklamowe marki. Kampania telewizyjna Hitów w okresie od stycznia do 18 września br. była warta niespełna 4,5 mln zł. Kraft w tym samym czasie na emisję spotów reklamowych promujących Oreo poprzez specyficzny rytuał ich jedzenia (przekręć, poliż, zamocz) wydał 15,9 mln zł (wg Nielsen Audience Measurement).