Kraj

Makarą - nowa marka Nestle na rynku

Nowy produkt będzie konkurować m.in. z brandem Nudle z portfolio Unilevera.

Makarą - nowa marka Nestle na rynku
Nestle Polska wprowadza w obrębie Winiar nową markę Makarą.

Trudno o jednoznaczne określenie pozycjonowania tego produktu – jest to danie bazujące na makaronie, ale ma zarówno wariant dania z sosem, jak i zupy. Przedstawiciele Nestle Polska nie udzielili nam odpowiedzi na temat nowej marki.

W ofercie Makarą dostępnych jest sześć wariantów: ostre chili con carne, pomidorowa, egzotyczne curry, swojski kurczak, wołowina i kurczak oraz wołowina z grzybami. Produkty te mają postać suchego makaronu, do którego dołączone są przyprawy w małych saszetkach. Przygotowanie Makarą polega na zalaniu tych składników gorącą wodą.

Biorąc pod uwagę formułę Makarą, można przypuszczać, że Nestle wchodzi z tą marką w segment tzw. zup “chińskich” czy nudle, które instytut Nielsen klasyfikuje do ogólnej kategorii zup. Do głównych graczy w tym segmencie należą: Unilever Polska z marką Knorr Nudle czy też Tan-Viet.

Wg Nielsena segment ten wart jest 375,8 mln zł, obejmuje zarówno produkty w plastikowych kubeczkach, jak i te w torebce foliowej, te drugie mają tu 97,5 proc. rynku (wg Nielsena, kwiecień 2010 – marzec 2011).