Kraj

IAB wypromuje legalne filmy; krytyka Interii

Pod koniec roku powinna ruszyć kampania namawiająca internatów do korzystania z legalnych serwisów wideo i muzycznych.

Projekt kampanii jest dopiero przygotowywany. Chodzi o uświadomienie internautom, że mogą oni w Polsce już korzystać z wielu serwisów z legalną muzyką i filmami po niewygórowanych cenach.

Inicjatorami są członkowie IAB Polska, wśród których są portale mające własne usługi VoD, a także m.in. spółka Redefine prowadząca serwis Ipla. Do przedsięwzięcia mają się też włączyć dystrybutorzy filmowi. Kampania pojawi się w internecie, ale być może także dzięki wsparciu dystrybutorów – w kinach. Przygotuje ją IAB Polska we własnym zakresie.

Według naszych nieoficjalnych informacji przy okazji planowania kampanii niektórzy członkowie IAB Polska skrytykowali Interię, także członka tego gremium. Interia jest właścicielem największego w Polsce serwisu wymiany plików Chomikuj.pl. Serwis ten wielokrotnie już odpowiadał na zarzuty w sprawie pojawiania się w nim treści chronionych prawem autorskim. Administratorzy serwisu podkreślają, że zamieszczania nielegalnych plików zabrania regulamin, a firma współpracuje z właścicielami praw w sprawie usuwania treści chronionych prawem.

Jarosław Sobolewski, dyrektor generalny IAB Polska, w rozmowie z MMP24 stwierdził, że nic nie wie o kontrowersjach wokół Interii i Chomikuj.pl, jakie miały pojawić się przy okazji planowania kampanii.

– Trudno komentować dyskusję, która nie ma odzwierciedlenia w żadnych konkretnych postanowieniach. Myślę, że jeśli inicjatorzy kampanii będą mieli jakieś sugestie względem uczestnictwa Interia.pl w tym przedsięwzięciu, to wybrzmią one na kolejnym spotkaniu IAB i znajdą wyraz w oficjalnych decyzjach. Wówczas dopiero będziemy mogli się do nich w jakikolwiek sposób ustosunkować – mówi Agnieszka Kliber, specjalistka ds. PR w Interia.pl.