M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Będzie nowa segmentacja Personicx

Tomasz Wygnański | 29 września 2011, 06:00

Acxiom Polska przygotowuje nową wersję popularnego na świecie narzędzia.

Segmentacja Personicx pozwala na przypisanie gospodarstwa domowego do określonego segmentu na podstawie tylko dwóch parametrów: kodu pocztowego i daty urodzenia. W praktyce więc każdy marketer może dla swojej bazy zrobić taką segmentację. Poszczególne segmenty określają konsumentów znacząco różniących się stylem życia i potencjałem zakupowym.

Narzędzie Personicx Acxiom zaprezentował w Polsce w 2005 r. Wówczas wyodrębniono 40 segmentów, np.
Skazani na sukces, Dorastający blokersi, Wielka płyta w małym mieście, Moherowe berety itp. Segmentacja wymaga jednak aktualizacji. Acxiom Polska zapowiada premierę nowej w przyszłym roku.

Firma rozważa teraz jednak konieczność wprowadzenia trzeciego – obok kodu pocztowego i daty urodzenia – parametru pozwalającego na przypisanie do segmentu. Powodem jest znaczne zróżnicowanie Polaków w ramach jednej dzielnicy czy nawet bloku mieszkalnego. W większości krajów, m.in. USA i Wielkiej Brytanii, gdzie Personicx jest popularnym narzędziem, nie istnieje taka potrzeba.

Czytaj więcej na temat: