M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Wyborowa wydziela spółkę odpowiedzialną za marketing i sprzedaż

Beata Goczał | 5 października 2011, 06:00

Polski oddział Pernod Ricard dostosowuje się do międzynarodowych struktur firmy.

Grupa Pernod Ricard, właściciel spółki Wyborowa, w ramach wzmacniania działalności w naszym kraju doprowadzi do pełnej integracji polskiej spółki ze swymi międzynarodowymi strukturami.

Strategia Pernod Ricard zakłada tworzenie na każdym rynku dwóch rodzajów podmiotów - tzw. właścicieli marek oraz podmiotów dystrybucyjnych. Pierwsze tworzą produkty i definiują globalną strategię marketingową dla brandów, drugie adaptują strategię globalną na rynkach lokalnych oraz odpowiadają za działania marketingowe i sprzedażowe.

Zgodnie z tym wzorcem firma Wyborowa SA utworzyła dwa oddziały w Polsce. Poznański oddział spółki zmienia nazwę na The Wyborowa Company i będzie odpowiadał za produkcję i eksport wódek lokalnych Wyborowa i Luksusowa oraz we współpracy z The Absolut Company tworzył globalną strategię dla swoich marek.

Z kolei warszawski oddział Wyborowej jako Pernod Ricard Polska będzie odpowiadał za wszystkie działania dystrybucyjne firmy Wyborowa w Polsce, w tym za sprzedaż i marketing wszystkich międzynarodowych i lokalnych marek Pernod Ricard dostępnych na polskim rynku.

- Wierzę, że nasz sprawdzony model biznesowy będzie ważną przewagą konkurencyjną na polskim rynku. Wprowadzenie nowej struktury umożliwi naszej firmie wykorzystanie w pełni globalnej sieci Pernod Ricard, co stworzy polskiemu zespołowi, którym kieruję, jeszcze większe szanse, warunki do rozwoju i dalszego zwiększania efektywności – powiedział Victor Jerez, dyrektor generalny Pernod Ricard Polska i prezes zarządu Wyborowej SA.

Wyodrębnienie spółki odpowiedzialnej za marketing nie wpłynie na dotychczasową strukturę działów marketingu i sprzedaży - nadal pozostaną one niezależne. Funkcję dyrektora marketingu bez zmian pełni Jean-Baptiste Mouton, dyrektorem sprzedaży wciąż pozostaje Dariusz Opierowiec, a szefem trade marketingu - Grzegorz Sierzputowski.

Nie zmieni się również charakter współpracy marketera z agencjami reklamowymi - firma nadal będzie prowadzić przetargi na obsługi kolejnych projektów komunikacyjnych swoich marek.

Pernod Ricard Polska to część globalnego holdingu Pernod Ricard obecnego na ponad 70 rynkach świata. Koncern jest producentem, właścicielem i dystrybutorem takich marek alkoholi, jak: Absolut Vodka, Ballantine's, Chivas Regal, Jameson, Martell, Beefeater, Malibu, Havana Club, Kahlua, Ricard, Jacob's Creek, G.H. Mumm, polskie wódki Wyborowa, Luksusowa, Pan Tadeusz, Exquisite Wyborowa i innych.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,