Kraj

Minimini organizuje grupę ekspercką zajmującą się reklamą dla dzieci

Nowy dziecięcy kanał telewizyjny Minimini, który rozpocznie nadawanie 20 grudnia, organizuje grupę ekspercką, która będzie zajmować się opracowaniem standardów reklamy...

Nowy dziecięcy kanał telewizyjny Minimini, który rozpocznie nadawanie 20 grudnia, organizuje grupę ekspercką, która będzie zajmować się opracowaniem standardów reklamy dziecięcej. “Chcemy, by projekt dotyczył nie tylko naszego nowego kanału Minimini, ale w ogóle środowiska reklamowego zainteresowanego tego typu aktywnością. Podejmiemy próbę określenia standardów reklamy telewizyjnej skierowanej do dzieci” – powiedziała Małgorzata Seck, dyrektor kanałów Minimax i Minimini. Celem grupy będzie dyskusja w ramach “okrągłego stołu” na temat najważniejszych zagadnień dotyczących jakości i zakresu reklam skierowanych do dzieci. “Grupa zaproponuje wprowadzenie w życie wypracowanych rozwiązań” – podkreśla Beata Ryczkowska, dyrektor programowy Canal Plus Cyfrowy (właściciela Minimaksa i Minimini). Pierwsze spotkanie grupy odbyło się kilka dni temu. W pracach grupy udział zapowiedzieli m.in.: Andrzej Samson, psycholog społeczny, Joanna Olech, plastyczka i dziennikarka, Biuro Rzecznika Praw Dziecka, Biuro Towarzystwa Przyjaciół Dzieci oraz środowisko reklamowe i mediowe, m.in. Michał Nowosielski, dyrektor kreatywny agencji Publicis, Jacek Maciejewski, dyrektor kreatywny Euro RSCG New Europe, przedstawiciele firmy Danone oraz Canal Plus Cyfrowy. “W pewnym sensie można mówić o hipokryzji polskiego prawa związanego z reklamą dla dzieci. Widzimy wyraźną potrzebę stworzenia nowego języka reklamy dla dzieci” – powiedział Michał Nowosielski. Przedstawiciele Canal Plus Cyfrowego zapowiedzieli, że do zakończenia prac “okrągłego stołu” nadawca powstrzyma się z nadawaniem reklam w Minimini. We wniosku koncesyjnym dotyczącym Minimini nadawca zawarł prośbę o 10-proc. limit czasu reklamowego. W Minimaksie jest to 15 proc., z czego wykorzystywane jest ok. 3 proc. (MG, PM)