Kraj

TP przeprowadzi optymalizację lokalizacji punktów sprzedaży

Telekomunikacja Polska (TP) planuje optymalizację lokalizacji punktów sprzedaży (Telepunktów) w oparciu o analizy mikromarketingowe Claritas Polska. Firmie chodzi o to,...

Telekomunikacja Polska (TP) planuje optymalizację lokalizacji punktów sprzedaży (Telepunktów) w oparciu o analizy mikromarketingowe Claritas Polska. Firmie chodzi o to, by ułatwić potencjalnym klientom dotarcie do jej oferty oraz umożliwić dopasowanie jej oferty do potencjalnych i obecnych klientów. “Projekt analityczny prowadzony przez Claritas Polska dla TP ma na celu wzrost efektywności zarządzania siecią nowo powstałych placówek sprzedaży, właściwą lokalizację nowych punktów oraz ocenę wpływu konkurencyjnych placówek” – mówi Agnieszka Małkiewicz, public relations manager w Claritas Polska. Poza ustaleniem najlepszych lokalizacji do zadań Claritas Polska należało także opracowanie prognozy optymalnej liczby Telepunktów – za pomocą tego projektu został określony profil mieszkanców obszaru, na którym działają Telepunkty. TP otrzymała wszystkie analizy od Claritas Polska i będzie teraz lokalizowała Telepunkty w całej Polsce. Kilka z nich już działa, a cały projekt lokalizacji Telepunktów w oparciu o analizy ma trwać 2 lata. Przy opracowywaniu projektu dla TP firma Claritas Polska korzystała z doświadczeń przy określaniu lokalizacji punktów usługowych. Takie projekty są zamawiane przede wszystkim przez firmy telekomunikacyjne, centra handlowe, spółki motoryzacyjne i firmy z sektora bankowego. Pierwszym etapem takiego projektu jest przedstawienie klientowi metodologii, opierając się na danych Claritas Polska, Głównego Urzędu Statystycznego i danych własnych klienta. Następnie na podstawie tych danych jest przeprowadzana analiza geograficzna w skali makro, czyli ustalenie najlepszych pod względem potencjału dla danego klienta gmin w Polsce. Na podstawie określonego wcześniej potencjału jest przeprowadzana analiza mikromarketingowa mająca na celu wybór najlepszych dla danego klienta lokalizacji (na tym etapie brane jest także pod uwagę m.in. umiejscowienie punktów konkurencyjnych firm). Ostatecznie klient otrzymuje analizy, w których zawarte są najlepsze lokalizacje. Na podstawie tych raportów klient może wybrać liczbę lokalizacji na danym terenie w zależności od jego własnej strategii. (PU)