Kraj

Grupa Żywiec angażuje się w wojnę cenową

Marketer ponownie zdecydował się na obniżenie ceny marki Tatra.

Po kilku miesiącach przerwy piwo Tatra w butelkach jest ponownie dostępne w cenie 1,99 zł. Należący do Grupy Żywiec brand pozycjonowany jako lower mainstream znalazł się tym samym w kategorii cenowej piw ekonomicznych. Promocja jest komunikowana za pomocą materiałów POS.

Na rynku od ub.r. trwa wojna cenowa i problemem browarów są spadające marże. Większość graczy z branży o jej rozpoczęcie “oskarża” browar Carlsberg Polska, który znacznie obniżył ceny swoich produktów, a Harnaś (nominalnie segment lower mainstream) przez pół roku oferowany jest w cenie 1,99 zł, a drugą część roku trwa wielka akcja promocyjna, w której konsumenci mogą wygrać piwo tej marki gratis. Presji rynkowej poddała się nawet kilka miesięcy temu Kompania Piwowarska, której marka Żubr ma nominalną cenę zbliżoną do mainstreamu, ale okresowo oferowana była także poniżej 2 zł.

Branża piwowarska liczy w tym roku na wzrost sprzedaży w ujęciu wolumenowym o 1-2 proc., ale po słabym okresie letnim wzrost ten będzie trudny do osiągnięcia.