Przetargi

RSA rozpoczyna regionalny przegląd agencji

Polskie agencje będą prezentowały się w Londynie.

Brytyjska grupa ubezpieczeniowa RSA, właściciel m.in. polskiego Link4, towarzystwa ubezpieczeniowego specjalizującego się w sprzedaży głównie polis komunikacyjnych w systemie direct, rozpoczyna regionalny przegląd agencji reklamowych.

Obejmuje on wybrane kraje, w tym także Polskę. Dotychczas Link4 współpracował z agencją Gruppa66 Ogilvy. Do przetargu zostaną zaproszone także inne polskie agencje reklamowe. Zarówno dotychczasowa, jak i zaproszone agencje będą prezentowały swoje koncepty kreatywne w Londynie. Na zlecenie RSA przetarg koordynuje firma doradcza Creative Brief z Londynu.

Nie udało nam się ustalić, ilu dokładnie rynków ten przegląd dotyczy ani które z rodzimych agencji otrzymają do niego zaproszenia. Postępowanie ma się zakończyć z upływem br. Link4 nie komentuje tych informacji.

RSA przejęła kontrolę nad Link4 w 2009 r. W naszym regionie poza Polską Brytyjczycy są także obecni w Czechach i Rosji. Zorganizowany 2,5 roku temu przetarg reklamowy obejmował właśnie te trzy kraje.

Planowaniem i zakupem mediów dla Link4 zajmuje się dom mediowy Starcom i wedle naszej wiedzy w tym zakresie nie są planowane zmiany.

W Europie RSA poza Polską, Rosją, Czechami i macierzystą Wielką Brytanią oraz Irlandią jest także obecne w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoszech, Belgii, Holandii, republikach bałtyckich (Litwa, Łotwa, Estonia), krajach skandynawskich oraz w Kanadzie, Meksyku, Ameryce Południowej, na Bliskim Wschodzie, w Indiach oraz Chinach.