Kraj

Netia pracuje nad projektem telewizyjnym

Najbliższą kampanię operatora przygotuje agencja Brasil, dogrywka w przetargu reklamowym przedłuża się.

W przyszłym miesiącu operator telekomunikacyjny Netia zaprezentuje swój projekt telewizyjny.

Netia od początku tego roku oferuje telewizję IPTV (po kablu internetowym) we współpracy ze spółką ConnectedHome, która dostarcza sygnał. Operator oferuje swoim klientom ok. 90 kanałów TV i pakiety Filmbox oraz Canal+. Jest to jednak oferta ograniczona terytorialnie – do końca roku operator zapowiadał objęcie tą usługą pół miliona gospodarstw domowych, do tej pory zrealizował te plany w 60 proc. (ok. 300 tys. gospodarstw domowych).

Operatorzy telekomunikacyjni walczą, by oferować klientom poza telefonem i internetem także usługę telewizyjną. Dobrym tego przykładem jest ewolucja Telekomunikacji Polskiej SA. Od 2006 r. operator dostarczał swoim klientom oferty dostępu do internetu (Neostrady) także sygnał telewizyjny po kablu (IPTV). Jesienią 2009 r. TP SA uruchomiła własną platformę satelitarną. Rok później, w listopadzie ub.r., zawarła strategiczny sojusz z platformą N (ITI/TVN) i przeszła na jej ofertę. I liczba klientów telewizji satelitarnej rośnie zdecydowanie szybciej niż IPTV. Z oferty telewizyjnej TP korzysta już ok. 0,6 mln odbiorców, w tym ok. 490 tys. z telewizji via satelita, a ok. 110 tys. z IPTV.

Jeśli Netia zdecyduje się na ofertę telewizji satelitarnej i jeśli będzie chciała to robić z obecną już na rynku platformą, to de facto będzie „skazana” na współpracę z Canal+ Cyfrowym, operatorem platformy Cyfra+ (ok. 1,55 mln klientów). Platforma N (ITI/TVN) współpracuje bowiem z TP SA, zaś Cyfrowy Polsat, największa platforma satelitarna w kraju (3,5 mln abonentów), to trzon grupy telekomunikacyjno-mediowej Zygmunta Solorza-Żaka, który czeka na zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na przejęcie Polkomtela (operatora sieci komórkowej Plus).

Niewykluczone, że to właśnie ofertę telewizyjną będzie promowała najbliższa kampania reklamowa Netii, którą przygotuje dotychczasowa agencja reklamowa Brasil. Operator finalizuje przetarg kreatywny, w którym Brasil rywalizuje z jeszcze jedną agencją reklamową (jej nazwy operator nie ujawnia). Według naszych informacji ta dogrywka przedłuża się i może potrwać jeszcze do 2-3 tygodni. Media dla Netii planuje i kupuje ZOG.

Przypomnijmy, że kilka tygodni temu Netia poinformowała o przejęciu firm Telefonia Dialog i Crowley Data Poland.

(współpraca: ML)