M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

IAB z nowymi standardami reklamy display

Maciej Florek | 25 października 2011, 06:00

Uaktualniony standard na nowo określa m.in. minimalne i maksymalne wagi i rozmiary kreacji.

Działająca w ramach Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska grupa robocza brand advertising online uaktualniła istniejący już standard i zalecenia stowarzyszenia dla reklamy display.

Dokument został stworzony przede wszystkim z myślą o klientach, tak aby poprzez zestawienie wspólnych dla wydawców internetowych wymagań, jakie kreacja powinna spełniać, mogła być wyemitowana u wszystkich, którzy stosują się do standardu.

Standard określa m.in. minimalne i maksymalne wagi. Oznacza to, że wydawca powinien w swojej specyfikacji określić, że przyjmuje do emisji kreacje o maksymalnej wadze 40 kB lub 60 kB (w zależności od formatu) lub większej. Wydawca nie może wymagać od reklamodawcy przygotowania kreacji o wadze mniejszej, niż określa to standard. Podobnie jest z rozmiarami reklamy – wydawca musi przyjąć do emisji np. expand billboard rozwijany do 300 px. Jeżeli zechce, może przyjąć kreację rozwijaną do większego rozmiaru, ale nie może wymagać mniejszego rozmiaru.

– Nowy standard jest odpowiedzią na zmiany, jakie obserwujemy na rynku reklamy display. Reklamodawcom na pewno spodoba się zwiększenie wag dużych formatów, np. halfpage’a, tripple billboardu i formatów emitowanych na warstwie, na czym z pewnością zyska jakość kreacji - uważa Katarzyna Jurczak, product manager z Grupy Onet.pl, członek grupy roboczej brand advertising online.

Dokument będzie obowiązywał od 1 stycznia 2012 r.

Czytaj więcej na temat: , ,