General Motors rozpisał przetarg na obsługę globalnego budżetu kreatywnego marki Chevrolet. Do konkursu zaprosił cztery holdingi reklamowe: amerykańskie Omnicom Group i Interpublic Group of Cos., francuski Publicis Groupe oraz koreański Cheil Worldwide.
Wiodącą agencją Chevroleta na rynku amerykańskim jest Goodby, Silverstein & Partners (Omnicom Group). Z kolei McCann Erickson (Interpublic Group) obsługuję tę markę w Indiach, Ameryce Łacińskiej i Kanadzie. Natomiast należące do Publicis Groupe agencje Leo Burnett i Fallon pracują dla innych brandów GM – GMC Truck i Cadillaca. Cheil Worldwide jest uważana za czarnego konia przetargu – koncern motoryzacyjny nie ukrywa, że Korea Płd. ma dobre perspektywy, jeśli chodzi o segment małych aut; poza tym od tego roku na tamtejszym rynku producent zastąpił logo GM Daewoo nazwą Chevrolet.
Przetarg na obsługę Chevroleta – kolejny taki ruch GM po rozpisaniu niedawno konkursu na międzynarodową obsługę budżetu mediowego wartego 3 mld dol. – może oznaczać, że firma szuka oszczędności w wydatkach marketingowych.
Chevrolet jest największym brandem GM, w zeszłym roku miał 51-proc. udział w całkowitej sprzedaży koncernu. Marka jest obecna w ponad 140 krajach świata. Mimo zawirowań w gospodarce, utrudniających zbyt nowych samochodów, sprzedaż aut Chevroleta utrzymuje się na przyzwoitym poziomie – od stycznia na całym świecie wyniosła 3,6 mln sztuk, z czego 1,2 mln przypada na III kwartał.
GM nie ujawnia globalnych wydatków na reklamę Chevroleta.
(na podst. www.adage.com)