Zagranica

GM szuka agencji kreatywnej dla Chevroleta

Firma chce zatrudnić agencję do globalnych działań reklamowych dla tej marki.

General Motors rozpisał przetarg na obsługę globalnego budżetu kreatywnego marki Chevrolet. Do konkursu zaprosił cztery holdingi reklamowe: amerykańskie Omnicom Group i Interpublic Group of Cos., francuski Publicis Groupe oraz koreański Cheil Worldwide.

Wiodącą agencją Chevroleta na rynku amerykańskim jest Goodby, Silverstein & Partners (Omnicom Group). Z kolei McCann Erickson (Interpublic Group) obsługuję tę markę w Indiach, Ameryce Łacińskiej i Kanadzie. Natomiast należące do Publicis Groupe agencje Leo Burnett i Fallon pracują dla innych brandów GM – GMC Truck i Cadillaca. Cheil Worldwide jest uważana za czarnego konia przetargu – koncern motoryzacyjny nie ukrywa, że Korea Płd. ma dobre perspektywy, jeśli chodzi o segment małych aut; poza tym od tego roku na tamtejszym rynku producent zastąpił logo GM Daewoo nazwą Chevrolet.

Przetarg na obsługę Chevroleta – kolejny taki ruch GM po rozpisaniu niedawno konkursu na międzynarodową obsługę budżetu mediowego wartego 3 mld dol. – może oznaczać, że firma szuka oszczędności w wydatkach marketingowych.

Chevrolet jest największym brandem GM, w zeszłym roku miał 51-proc. udział w całkowitej sprzedaży koncernu. Marka jest obecna w ponad 140 krajach świata. Mimo zawirowań w gospodarce, utrudniających zbyt nowych samochodów, sprzedaż aut Chevroleta utrzymuje się na przyzwoitym poziomie – od stycznia na całym świecie wyniosła 3,6 mln sztuk, z czego 1,2 mln przypada na III kwartał.

GM nie ujawnia globalnych wydatków na reklamę Chevroleta.

(na podst. www.adage.com)