M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Nokia podejmuje rywalizację z Apple i Androidem [WIDEO]

Maciej Burlikowski | 27 października 2011, 06:00

Na wsparcie marketingowe wyda najwięcej w swojej historii. Z nadzieją patrzy także na rynki rozwijające się.

Na konferencji Nokia World w Londynie fiński producent zaprezentował swój pierwszy smartfon o nazwie Nokia Lumia pracujący pod kontrolą systemu operacyjnego Windows Phone 7,5 określanym mianem Mango. To rezultat zawiązanego osiem miesięcy temu strategicznego partnerstwa Nokii z Microsoftem.

Dla fińskiego producenta oznacza to możliwość podjęcia realnej rywalizacji w segmencie smartfonów z Apple oraz producentami takimi jak m.in. Samsung, LG, którzy w swoich telefonach instalują system operacyjny Android Google.

Ten model (Lumia 800) ma być dostępny w Polsce na początku przyszłego roku. W Europie Zachodniej w wolnej sprzedaży ma kosztować ok. 420 euro (ok. 1,8 tys. zł), a jej tańsza wersja (Lumia 710) ok. 270 euro (ok. 1,2 tys. zł). 

Jak zapowiedział Stephen Elop, CEO Nokii, na rynkach, gdzie Lumia będzie wchodziła, uzyska ona niespotykane dotychczas w historii Nokii wsparcie marketingowe - nakłady na reklamę i wsparcie retailowe tego modelu mają trzykrotnie przekroczyć najwyższy dotychczas budżet na launch nowego produktu, jaki Nokia kiedykolwiek wydała.

Steven Overman, vice-president of marketing creation Nokii, zapowiedział, że komunikację marketingową i reklamową Lumii Nokia będzie kierować do osób młodych (dwudziesto-, dwudziestokilkulatków), a hasłem przewodnim kampanii ma być "Amazing everyday” (nie wiemy jeszcze, jak to hasło zostanie przetłumaczone na język polski; chodzi o to, że każdy dzień w życiu może być nadzwyczajny, fantastyczny). Poza klasyczną kampanią reklamową (obok prezentujemy telewizyjną reklamę Lumii - w telewizji będzie emitowana krótsza i nieco inaczej zmontowana jej wersja) Nokia chce też zaangażować grupę docelową dzięki akcjom marketingu bezpośredniego i ambientom.

Jak wskazał CEO Nokii, firma chce się rozwijać także, a nawet w znacznym stopniu na rynkach rozwijających się. To właśnie takim krajom, jak: Chiny, Indie, Indonezja czy kraje Ameryki Południowej i Afryki, dedykowana jest nowa rodzina telefonów o nazwie Asha. To słowo z języka hindi (Indie), które oznacza nadzieję. Telefony z tej serii mają kosztować od 60 do 115 euro. 

Blanca Juti, wiceprezes ds. marketingu telefonów komórkowych Nokii, wskazywała, że strategicznym celem Nokii jest to, by umożliwić dostęp do internetu kolejnemu miliardowi ludzi na świecie. I Nokia chce, by łączyli się oni z siecią poprzez telefony komórkowe, a nie przez komputery. Jako przykład Juti wskazywała Indie, gdzie żyje 1,2 mld ludzi, a kraj ma "tylko” 63 mln stacjonarnych łączy internetowych, a za to 850 mln użytkowników telefonów komórkowych.

W ubiegły wtorek pisaliśmy o rozpoczętej niedawno kampanii reklamowej topowego w aktualnej ofercie fińskiego producenta smartfonu Nokia N9 (czytaj więcej).

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,