M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Sidolux po trzech latach wraca z reklamą do TV

Beata Goczał | 28 października 2011, 06:00

Marketer komunikuje repozycjonowanie marki i chce budować jej prestiżowy wizerunek.

Firma Lakma Strefa rozpoczęła pod hasłem "Sidolux... i wszystko lśni!" kampanię reklamową marki Sidolux. To pierwsza od trzech lat aktywność reklamowa tego marketera i największa w historii firmy kampania.

Działania te związane są przede wszystkim z repozycjonowaniem marki, o którym pisaliśmy w MMP24 z dn. 10 sierpnia br. Celem kampanii jest ponadto zwiększenie udziałów rynkowych Sidoluksu w segmencie środków czystości, stworzenie strategii komunikacji marek (jak marka mówi do konsumenta). Marketer chce również odświeżyć wizerunek swojej marki i zapoznać konsumentów z wprowadzonymi zmianami.

Emisja spotów telewizyjnych ma na celu propagowanie marki Sidolux poprzez zwiększenie stopnia jej znajomości oraz budowę pozytywnego wizerunku marki – jako nowoczesnej, dbającej o dom i jego czystość, a także wzrost prestiżu Sidoluksu.

Obecna kampania, która potrwa do 18 grudnia br., obejmuje przede wszystkim telewizję. Za jej kreację odpowiada agencja Henyo Behrendt, a za planowanie i zakup mediów – U2 Media.

Kampania reklamowa składająca się ze spotów 30- i 15-sekundowych ostatnim razem prowadzona była na produkty Sidolux M do mebli w roku 2008. Przez dwa kolejne lata Lakma była aktywna w telewizji jedynie poprzez billboardy sponsorskie i multisponsoring. Kampania jest wynikiem przyjętej na ten rok strategii marketingowej o określonych celach komunikacyjnych i marketingowych. Jednym z celów, jaki marketer zaplanował na ten rok, była zmiana opakowań, szat graficznych, komunikacji wszystkich produktów marki Sidolux, a także wprowadzenie kilku nowości na rynek. Zmieniono szatę graficzną wszystkich produktów marki Sidolux, wprowadzono nowe pojemności, nowe butelki. Również logo zostało zmodyfikowane poprzez rezygnację z szarego tła.

Polacy w ciągu minionego roku wydali na domowe środki czystości ok. 740,3 mln zł (za Nielsenem, wrzesień 2010 – sierpień 2011). O konsumenta w tym segmencie rynku walczą m.in. SC Johnson (Pronto, Mr Muscle), Inco-Veritas (Ludwik), Colgate-Palmolive (Ajax) oraz Gold Drop.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,