M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Importerzy samochodów zwiększyli wydatki na reklamę w telewizjach

Beata Goczał | 28 października 2011, 06:00

Inwestycje we wsparcie sprzedaży aut osobowych w postaci reklamy telewizyjnej są w 2011 r. wyższe o ponad 20 proc. niż przed rokiem.

O ok. 22 proc. wzrosły w tym roku wydatki na reklamę telewizyjną samochodów osobowych – wynika z danych Nielsen Audience Measurement. W okresie od stycznia do września br. importerzy zainwestowali w emisję spotów TV 466,2 mln zł.

Mniej niż w analogicznym okresie ub.r. wydali jednak na sponsoring TV. Ich wydatki na tę formę reklamy telewizyjnej spadły o 47,8 proc., do 6,7 mln zł.

Tegorocznym liderem wydatków TV jest Hyundai Motor Poland. Importer ten zwiększył je o 213,1 proc., do 50,1 mln zł, co zapewne jest wynikiem nowej strategii marketingowej tej marki. Hyundai promuje od tego roku nową platformę komunikacyjną "New thinking, new possibilities".

Wiceliderem zestawienia wydatków na reklamę TV wśród importerów jest marka Peugeot, która wydała w tym roku 43,6 mln zł, o 3,1 proc. więcej niż przed rokiem.

Trzecie miejsce na podium zajmuje podobnie jak rok temu Citroen z wydatkami na poziomie 40,2 mln zł (wzrost o 16,2 proc.).

Do pierwszej dziesiątki największych reklamodawców telewizyjnych w branży motoryzacyjnej awansowała w tym roku Kia. Importer ten zainwestował we wsparcie TV 24 mln zł, 158,1 proc. więcej niż w ub.r.

W top 10 reklamodawców TV wśród importerów są jeszcze: Fiat (36,4 mln zł), Volkswagen (35,6 mln zł), Opel (33,2 mln zł), Renault (28,9 mln zł), Nissan (27,3 mln zł), Toyota (21,9 mln zł).

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,