Kraj

Presspublica tworzy nowy tytuł

Z niedochodowego "Sukcesu" i "First Class" ma powstać lifestyle'owy magazyn dla ludzi biznesu. Jolanta Pieńkowska wymieniana jako naczelna.

Jak wynika z naszych nieoficjalnych informacji, od najbliższego wydania magazyn “Sukces” oraz ukazujący się jako dodatek dla prenumeratorów magazyn “First Class” zostaną połączone. Nowy tytuł będzie nosił nazwę “Sukces” i rozpowszechniany ma być w wolnej sprzedaży oraz jak dodatek do prenumeraty Plus “Rzeczpospolita”.
Kontent magazynu będzie stanowić ok. 60 proc. treści z “First Class” i 40 proc. z “Sukcesu”. Nakład nowego tytułu wyniesie 75 tys. egz., a objętość 128+4.

Najprawdopodobniej kierująca dotychczas pismem “Sukces” Agata Daniluk nie zachowa stanowiska. Na giełdzie nazwisk na redaktor naczelną tytułu wymieniana jest m.in. Jolanta Pieńkowska.

“Sukces” ukazuje się na rynku od 1990 roku. Początkowo kierowany do mężczyzn, z czasem przekształcił profil w pismo lifestyle’owe kierowane do klasy średniej i wyższej. Sprzedaż miesięcznika w I półroczu br. wyniosła 21 678 egz., w analogicznym okresie za rok poprzedni zaś 30 688 egz. (dane ZKDP). “First Class” to miesięcznik lifestyle’owo-biznesowy kierowany do wyselekcjonowanej grupy osób z bazy prenumeratorów, dostępny w ofercie prenumeraty Plus “Rzeczypospolita”. Średnia sprzedaż “Rzeczpospolitej” w sierpniu br. wynosiła 90 525 egz. (dane ZKDP).

W październiku br. jedynym właścicielem Presspubliki został Grzegorz Hajdarowicz (pisaliśmy o tym tu i tu).