Carlsberg Polska rozpoczyna przetarg na wybór agencji fullservice’owej do obsługi marki piwa Okocim. Od 2008 r. tę markę obsługuje agencja Red8, która także została zaproszona do prezentacji w przetargu. Poza nią zaproszenia mają otrzymać trzy inne agencje reklamowe. Ich nazw marketer nie ujawnia. Nie precyzuje także terminu zakończenia tego przetargu.
Na początku 2009 r. marka Okocim miała swój relaunch, a właściwie powrót na rynek – bezpośrednio wcześniej była dostępna tylko jako wariant Okocim Mocne. Oprócz jasnego pełnego pojawił się także porter oraz wariant piwa pszenicznego.
W marcu tego roku sztandarowy wariant jasne pełne – Okocim Premium Pils – zmienił nazwę na Okocim Premium Pils Podwójnie Chmielone. Producent wprowadził także butelkę zwrotną.
Marketer jest zadowolony z prowadzonej obecnie platformy komunikacji marki “Wszystko dla przyjemności”, w której podkreśla, że piwo to męska przyjemność, samą markę zaś określa poprzez pasję i doświadczenie piwowarów z Browaru w Okocimiu i zamierza ją kontynuować. Chce jednak poszukać lepszych i ciekawszych egzekucji reklamowych.
W tym roku Okocim był jedną z trzech (obok Kasztelana i Harnasia) najmocniej wspieranych marek z portfolio Carlsberg Polska. Przyszłoroczne nakłady na tę markę mają być co najmniej utrzymane. W tym roku Okocim znalazł się w dziesiątce największych marek piwa w Polsce (ilościowo i wartościowo na 8. pozycji) i depcze po piętach swojemu historycznemu rywalowi – marce Żywiec (Grupa Żywiec).
Carlsberg ocenia, że rynek piwa w tym roku wzrośnie o ok. 2 proc. r./r., w przyszłym roku zaś, w zależności od pogody i wpływu Euro 2012, wzrost ilościowy może wynieść ok. 4 proc. Celem marketera jest utrzymanie w przyszłym roku dynamiki wzrostu sprzedaży Okocimia, co miałoby się przełożyć na wzrost jego udziałów rynkowych.
Budżet mediowy Carlsberga obsługuje Media Direction OMD (obsługa sieciowa).
(współpraca: TW)