Kraj

PMPG notuje ponad 4 mln zł zysku brutto

Grupa mediowa raportuje lepsze wyniki operacyjne niż w ub.r.

Platforma Mediowa Point Group w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku wypracowała 51,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 16,4 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r. Jednocześnie w tym okresie grupa odnotowała wzrost zysku brutto z 2,5 mln zł w ub.r. do 4,5 mln zł.

Według danych spółki 70 proc. przychodów generuje tygodnik “Wprost”. Zdaniem przedstawicieli grupy obecny wynik operacyjny PMPG jest efektem działań podjętych jeszcze w 2010 r., kiedy m.in. wprowadzono zmiany organizacyjne prowadzące do integracji AWR “Wprost” ze strukturami PMPG i wykorzystania efektu synergii w ramach grupy, a jednocześnie znalezienia oszczędności.

– Obecna poprawa rentowności to wynik zmniejszenia kosztów usług obcych, oszczędności w obszarach zakupu papieru, druku, a także optymalizacji kosztów zarządu, sprzedaży i marketingu. To również wynik zmian w strukturze grupy, m.in. przeniesienia “Machiny” do internetu, zamknięcia projektu studenckiego oraz rezygnacji z reklamy outdoorowej. Wszystkie te czynniki spowodowały, że mamy niższe przychody, ponieważ działalność ta je generowała, ale jednocześnie była kosztochłonna – mówi Anna Pawłowska-Pojawa, PR manager PMPG.

Pod koniec sierpnia br. PMPG ostatecznie zamknęła projekt kierowany do studentów oraz bezterminowo odroczyła prace nad muzycznym kanałem telewizyjnym. Jednocześnie niedawno grupa wprowadziła na rynek dwutygodnik “Bloomberg Businessweek Polska”, który wkrótce zamierza udostępnić wersję na tablety. Na razie wydawca nie podaje danych dotyczących sprzedaży pierwszych numerów tego pisma, które kosztuje 8 zł.