Kraj

Starcom przejmie obsługę mediową Coca-Coli od Universal McCann

Sieć domów mediowych Starcom wygrała przetarg na obsługę budżetu mediowego Coca-Coli w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (Polska, Węgry, Czechy i Słowacja),...

Sieć domów mediowych Starcom wygrała przetarg na obsługę budżetu mediowego Coca-Coli w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (Polska, Węgry, Czechy i Słowacja), dowiedzieliśmy się z nieoficjalnych źródeł. W Polsce od 2002 r. Coca-Cola współpracowała w zakresie planowania i zakupu mediów z domem mediowym Universal McCann. Do przetargu zaproszono cztery sieci domów mediowych: Starcom, Universal McCann, Carat oraz MediaCom. Przetarg był koordynowany z Budapesztu, gdzie mieści się obecnie centrala marketingowa Coca-Coli na nasz region. Wysokość budżetu, o jaki starały się agencje, nie jest znana. W 2002 r. wydatki Coca-Coli na kampanie reklamowe w Polsce wyniosły 123,9 mln zł, z czego 119,6 mln zł ulokowano w telewizji. Coca-Cola należała do grupy trzech największych klientów polskiego oddziału Universal McCann, obok Nestle i Polkomtela. Starcom pracował dla Coca-Coli w Polsce przed domem mediowym Universal McCann. Przedstawiciele firm Coca-Cola, Universal McCann oraz Starcom byli w momencie powstawania tej informacji nieosiągalni. (PR)