Zagranica

Coca-Cola zainwestuje 2 mld dol. w Indiach

Koncern chce jak najwięcej uszczknąć z tego szybko rosnącego rynku.

Coca-Cola w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestuje 2 mld dol. w Indiach, czyli tyle, ile ulokowała tam w ciągu ostatnich 18 lat, chcąc zapewnić sobie silniejszą pozycję na tym szybko rosnącym rynku.

Obecnie Coca-Cola ma 56 proc. udziałów w indyjskim segmencie napojów gazowanych, jest tam obecna m.in. z markami Thums Up, Sprite i Fanta. Od powrotu w 1993 r. na tamtejszy rynek firma musi jednak walczyć z rosnącym w siłę konkurentem – PepsiCo. (Coca-Cola wycofała się z Indii w 1977 r. pod naciskiem tamtejszego rządu). Kilka lat temu, w 2005 r., kilka państw zakazało picia napojów Coca-Coli w związku z podejrzeniami o obecność w nich pestycydów.

Joseph Tripodi, chief marketing and commercial officer Coca-Coli, zapowiedział niedawno, że koncern będzie uważnie analizował indyjskie inicjatywy marketingowe w poszukiwaniu inspiracji do przyszłych globalnych kampanii.

(na podst. www.mandmglobal.com)