M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Stroer i Cityboard Media zrealizowały projekt oparty na case studies

Jacek Piątkowski | 16 listopada 2011, 06:00

Analizy ponad 400 raportów badawczych na temat efektywności konkretnych kampanii reklamowych z wykorzystaniem outdooru podjęła się firma doradztwa strategicznego Kubuj Strategia.

Jej efektem jest powstanie modelu statystycznego, który wykazuje silną zależność pomiędzy liczbą wykorzystanych tablic reklamowych a zapamiętaniem przekazu. W jego tworzeniu wykorzystano blisko 420 case studies, pochodzących z archiwów Cityboard Media i Stroera, z lat 2006-2011. Z nieoficjalnych informacji wynika, że w ostatniej chwili z realizacji projektu wycofała się firma Clear Channel Poland. Inicjatorem jego powstania był Tomasz Englert, były prezes zarządu Stroera.

– Wspólnym mianownikiem była wartość wskaźnika zapamiętania reklamy. Informacje z poszczególnych raportów uzupełniliśmy o dane z Kantar Media oraz badań TGI, prowadzonych przez MB SMG/KRC. Chodziło m.in. o ustalenie rzeczywistej liczby nośników wykorzystanych w poszczególnych kampaniach outdoorowych, opis miksu różnych formatów powierzchni ekspozycyjnych oraz kontekst innych mediów. W tym przypadku mamy zatem do czynienia z badaniem wymiernych efektów, a nie osiągniętych zasięgów czy ratingów – mówi Dariusz Kubuj, współwłaściciel Kubuj Strategia.

Autorzy analiz szacują, że w przypadku każdego case study badaniem objęto średnio ok. tysiąca respondentów, zatem w sumie przebadano ponad 400 tys. osób.

Przy tworzeniu modelu starano się usunąć wszystkie zaburzenia, które mogły mieć na niego wpływ. Wyeliminowano m.in. opisy kampanii, które osiągnęły rekordowe wyniki, działań na rzecz najbardziej rozpoznawalnych marek oraz kampanii, które jednocześnie były prowadzone w telewizji.

– Na pewno nie byliśmy w stanie usunąć wszystkich elementów, które mogły mieć wpływ na zapamiętywalność. Nie jesteśmy w stanie oddzielić jej od jakości kreacji, sposobu zaplanowania kampanii, oddzielić jej od kategorii produktowej czy atrakcyjności oferty – dodaje Kubuj.

Jednocześnie obie firmy – Stroer i Cityboard Media – realizują kampanię autopromocyjną, której celem jest przedstawienie zalet reklamy zewnętrznej. Projekt pod hasłem "Pokaż się!” jest adresowany do małych i średnich przedsiębiorstw. Towarzyszy mu również uruchomienie strony internetowej twójoutdoor.pl.

Pod koniec października br. własne narzędzie promujące outdoor i ułatwiające jego planowanie pod nazwą AMS Metrics wprowadziła firma reklamy zewnętrznej AMS. Pisaliśmy już o nim w MMP24.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,